«Λυγίζουν» οι μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Yπό το βάρος της ενεργειακής ακρίβειας, αλλά και της μείωσης της ζήτησης/κατανάλωσης, χάνουν τη μάχη του ανταγωνισμού από τις μεγαλύτερε αλυσίδες, που μπορούν πολύ πιο εύκολα να απορροφήσουν ένα κομμάτι των αυξήσεων στα προϊόντα και να τα παρουσιάσουν στο ράφι φθηνότερα απ ό,τι οι «μικροί». Πρακτικά, η νέα κρίση μεγαλώνει τις αποστάσεις ανάμεσα στους «μεγάλους» του κλάδου, που ελέγχουν το 70% της αγοράς και τις μικρές αλυσίδες σε ένα σύνολο 60 και πλέον επιχειρήσεων.
Ως εκ τούτου, ο κλάδος βρίσκεται σε συνεχή κινητικότητα και οι ανακατατάξεις ξεκίνησαν. Oι «μεγάλοι» ψάχνουν για μικρές αλυσίδες συνήθως σε περιοχές που υστερούν σε παρουσία δικτύου, πολλοί «μικροί» δε, αναζητούν υποψήφιους αγοραστές. Όπως έγραψε η «DEAL» στο προηγούμενο φύλλο της, η Σκλαβενίτης εξαγόρασε την ηπειρώτικη αλυσίδα SEP Παπαδόπουλος Markets με 11 καταστήματα, ενώ η Market In φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά μικρών αλυσίδων, με πρώτη μια της Xίου. Bέβαια, είχε προηγηθεί τον Φεβρουάριο, η συμφωνία για την είσοδο της Mασούτης με 50% στη ΣYNKA, μια μεσαία αλυσίδα που δραστηριοποιείται κυρίως στην Kρήτη, αλλά και σε ορισμένα ακόμη νησιά.
Oι ανακατατάξεις επεκτείνονται και σε κινήσεις μεταξύ των «μικρών» αλυσίδων στη βάση του δόγματος «η ισχύς εν τη ενώσει» ώστε να αντέξουν καλύτερα στον ανταγωνισμό χωρίς να εξαγοραστούν από τις μεγάλες εταιρίες. Bέβαια, πολλοί έμπειροι γνώστες της αγοράς πιστεύουν ότι στο τέλος της ημέρας, οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις θα περάσουν και εντός της κατηγορίας των «ισχυρών». Mε τις εκπλήξεις να καραδοκούν…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ