Οι πωλήσεις λιανικής της Ιαπωνίας αυξήθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, ενισχύοντας τις απόψεις ότι η ισχυρή κατανάλωση θα οδηγήσει σε οικονομική ανάκαμψη αυτό το τρίμηνο, αν και ο αυξημένος πληθωρισμός ενέχει κίνδυνο για τις δαπάνες των νοικοκυριών στο υπόλοιπο του 2022.
Οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν 3,6% τον Μάιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία, ελαφρώς υψηλότερα από τις μέσες προβλέψεις για αύξηση 3,3%.
Πρόκειται για τον τρίτο μήνα ανόδου από τον Μάρτιο, όταν η κυβέρνηση ήρε όλους τους περιορισμούς για τον κορονοϊό.
Σε εποχικά προσαρμοσμένη μηνιαία βάση, οι πωλήσεις λιανικής αυξήθηκαν 0,6% τον Μάιο, μετά από αύξηση 1% τον Απρίλιο.
Η ανάκαμψη στην κατανάλωση υπηρεσιών και οι ευρύτερες δαπάνες των νοικοκυριών πιθανότατα ενίσχυσαν την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, με τους αναλυτές να αναμένουν ετήσια αύξηση 4,1% του ΑΕΠ αυτό το τρίμηνο, μετά την ύφεση κατά 0,5% στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Ιαπωνίας υποχώρησε τον Ιούνιο για πρώτη φορά στο τρίμηνο, στις 32,1 μονάδες από τις 34,1 μονάδες τον Μάιο, σύμφωνα με ξεχωριστά στοιχεία.
Διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2021, όταν η αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού μείωσε τη διάθεση των καταναλωτών για δαπάνες.
“Η συνεχής αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, τροφίμων και άλλων καθημερινών αγαθών, πιθανότατα περιόρισε το καταναλωτικό κλίμα”, αναφέρει αξιωματούχος του υπουργικού συμβουλίου σε ενημέρωση των ΜΜΕ για τον δείκτη.