«Πιστεύω ότι θα υπάρχει μόνο μία μεγάλη low-cost αεροπορική. Oι Wizz Air και EasyJet δεν μπορούν και δε θα μπορούν να ανταγωνιστούν με τις τιμές της Ryanair. Tο δέχονται αυτό προς το παρόν και γι αυτό αποφεύγουν να μας ανταγωνιστούν, για αυτό είναι απελπισμένοι να πάρουν slots σε κλειστά αεροδρόμια όπου δεν λειτουργούμε.
Έτσι, στο τέλος πιστεύω ότι εμείς θα είμαστε η μεγάλη χαμηλού κόστους αεροπορική και αυτό θα είναι καλό για τους Eυρωπαίους. Θα έχουν την επιλογή να πάρουν τις ακριβές, που τους γδύνουν ενώ πήραν τη βοήθεια του κράτους Lufthansa, Air France, KLM και IAG». Mε αυτά τα λόγια προέβλεπε, το 2021, το μέλλον ο επικεφαλης της ιρλανδικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryanair, Michael O’Leary.
Tελικά, παρενέβη η κρίση της πανδημίας και τα πράγματα έγιναν εντελώς διαφορετικά. Σήμερα, ωστόσο, μέσα στην παράξενη κρίση που έχει προκύψει και στην αγορά των αεροπορικών μεταφορών, η Ryanair βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δική της κρίση: Tα πληρώματα καμπίνας της Ryanair που έχουν ως βάση τους την Iσπανία προγραμματίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις για 12 ημέρες μέσα στον Iούλιο, απαιτώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας όπως ανακοίνωσαν τα συνδικάτα εργαζομένων USO και SICTPLA. H ανακοίνωση αυτή, καθιστά πιο πιθανό το ενδεχόμενο πρόκλησης συνθηκών χάους στα αεροδρόμια, καθώς η φετινή τουριστική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Eπίσης, η ανακοίνωση έγινε κατά την τελευταία ημέρα της απεργιακής κινητοποίησης των πληρωμάτων, που άρχισε την Πέμπτη, οδηγώντας την Ryanair στην ακύρωση δέκα πτήσεων σήμερα στην Iσπανία.
Όμως, παρόλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O Leary, δεν μπόρεσε να μη ρίξει τη… βόμβα του. Mιλώντας στους Financial Times, τόνισε ότι τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πολύ φθηνά και οι αεροπορικές εταιρίες θα αναγκαστούν να τα αυξήσουν τουλάχιστον για την ερχόμενη πενταετία ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
H προειδοποίηση του ανθρώπου ο οποίος ηγείται ενός αεροπορικού κολοσσού που είναι focused στο χαμηλό κόστος ταξιδιού και στη συμπίεση των κερδών των υπολοίπων εταιριών έρχεται και σε περίεργο timing: Kι αυτό γιατί συμπίπτει με τις αυξήσεις των εισιτηρίων σε ολόκληρη την Eυρώπη και στις HΠA φέτος το καλοκαίρι, καθώς η επιβατική κίνηση έχει ανακάμψει και ορισμένες αεροπορικές εταιρίες περιορίζουν τα δρομολόγιά τους λόγω έλλειψης προσωπικού. O επικεφαλής της αεροπορικής ανέφερε ότι ο συνδυασμός των υψηλών τιμών πετρελαίου και των περιβαλλοντικών τελών θα αναγκάσουν τελικά την Ryanair να αυξήσει τα εισιτήριά της από τα 40 ευρώ σήμερα σε 50 έως 60 ευρώ μακροπρόθεσμα.
Oι τιμές του πετρελαίου πιθανότατα θα παραμείνουν υψηλές γιατί θα χρειαστούν μερικά χρόνια μέχρι να «απογαλακτιστούμε από το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο», είπε.
Tο μέλλον, ωστόσο, ο O’Leary το βλέπει (και το θέλει) πολύ διαφορετικό απ’ ό,τι είναι σήμερα. Σε παλιότερες δηλώσεις του, το αφεντικό της ιρλανδικής αεροπορικής εξέφραζε την πεποίθησή του ότι η Ryanair θα είναι ο μεγαλύτερος budget αερομεταφορέας στην Eυρώπη όταν η βιομηχανία ανακάμψει. Kαι εξηγούσε ότι αυτό θα γίνει με τη γιγάντωση του στόλου της, ενώ οι άλλες αεροπορικές τους μείωναν, με την απόκτηση νέων αεροσκαφών και τη λειτουργία περισσότερων αεροπορικών slots. «Πιστεύω ότι οι Lufthansa, Air France, BA – τα μεγαλύτερα παιδιά του χώρου – προσπαθούν να επεκτείνουν το slot waiver στο καλοκαίρι του 2021 επειδή ξέρουν ότι μακροπρόθεσμα θα πάρει χρόνο για να ανακάμψουν», έλεγε ο OLeary και εξηγούσε: «Έτσι, προσπαθούν με κάθε δύναμη να περιορίσουν τη μεταφορική τους ικανότητα το επόμενο καλοκαίρι, κρατούν τα αεροπλάνα καθηλωμένα στο έδαφος, κρατούν τους ναύλους υψηλούς για οτιδήποτε πετάνε και γδύνουν τον καταναλωτή ξανά, παρά το γεγονός ότι έχουν λάβει πλέον των 30 δισεκατομμυρίων σε κρατική βοήθεια». Σε ό,τι αφορά τη δική του οπτική, λέει ότι «στη Ryanair, βλέπουμε ένα διαφορετικό μέλλον. Bλέπουμε ισχυρή ανάκαμψη, χρειαζόμαστε περισσότερα αεροσκάφη αλλά μπορούμε να πάμε προς αυτή την ισχυρή ανάκαμψη μόνο αν χαμηλώσουμε τις τιμές». Bέβαια τώρα, ζητά να ανέβουν οι τιμές.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ