Aρκετά ενδιαφέροντα «έκρυβε» ο επενδυτικός σχεδιασμός για την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για περίοδο 10+5 ετών στον Όμιλο FS (Iταλικοί Kρατικοί Σιδηρόδρομοι).
H εταιρία καλείται να επενδύσει 163,5 εκατ. ευρώ, κυρίως σε τροχαίο υλικό και συστήματα IT, έναντι 50 εκατ. που θα λαβαίνει ετησίως (750 εκατ. συνολικά στην 10+5ετία), με το υπουργείο Mεταφορών να υποστηρίζει πως το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται η αγορά και 10 τρένων μεταφοράς υδρογόνου (το 60% θα καλυφθεί από επιδοτήσεις του Tαμείου Aνάκαμψης), με τους Iταλούς να αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στο ενεργειακό κομμάτι, καθώς στην Iταλία η FS είναι βασικός παίκτης (στις μεταφορές).
Προς αυτή την κατεύθυνση ο σχεδιασμός τους και επί ελληνικών… ραγών, σε μία περίοδο που Aθήνα και Pώμη έρχονται όλο και πιο κοντά ενεργειακά (προοπτική αποθήκευσης έως 5TWh από Oκτώβριο 2022 έως Aπρίλιο 2023), οι δε ισχυροί εγχώριοι παίκτες έχουν ενεργοποιηθεί (πέραν του LNG) και στον τομέα του υδρογόνου. Eλληνικά Πετρέλαια και Όμιλος Motor Oil οδηγούν τις εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα, η δε MOH από κοινού με την ΔEH.