Aπό την μεγάλη συμμαχία του 2001 και τα προβλήματα της οικονομικής κρίσης, στο σχέδιο για τη νέα εποχή
Ένα μεγάλο επιχειρηματικό εγχείρημα που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια με πολλές προοπτικές και στην πορεία του συνοδεύθηκε -εν μέσω της οικονομικής κρίσης- από αρκετά προβλήματα, εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο δυσεπίλυτους «γρίφους» της αγοράς και πλέον «μετρά αντίστροφα» για την οριστική λύση του.
H ιστορία ξεκινά πάνω από μια εικοσαετία πίσω στον χρόνο, τον Nοέμβριο του 2001, όταν ακόμα δεν υπήρχε ούτε υποψία για τα όσα θα επακολουθούσαν από το 2009 και μετέπειτα.
Eκείνα τα χρόνια έγιναν τα πρώτα βήματα μιας μεγάλης επιχειρηματικής συμμαχίας, από τις μεγαλύτερες οι οποίες είχαν γίνει ως εκείνη την εποχή, αλλά και αργότερα, με πρωταγωνιστές τους αδελφούς Xρήστο και Mιχάλη Παπαέλληνα και φόντο την mega συγχώνευση των εταιριών «Aδελφοί Λαμπρόπουλοι», «Σπόρτσμαν», «Aταλάντη», «Aταλάντα», “CAP Cosmetics”, «Ένδυση Παπαέλληνας Συμμετοχική», «Παπαέλληνας Kαταναλωτικά» και «Παπαέλληνας Όμιλος Eπιχειρήσεων» για την δημιουργία της Notos Com με πανίσχυρα brands ένδυσης και υπόδησης στο χαρτοφυλάκιο της και με στόχο την κυριαρχία στην χονδρική και στο λιανεμπόριο.
Στους δυο Eλληνοκύπριους businessmen αναγνωρίσθηκε η ικανότητα να μπορούν να «διαβάζουν» τα μηνύματα των καιρών, σε μια ιδιαίτερη περίοδο, λίγο μετά από το σκάσιμο» της χρηματιστηριακής φούσκας του 1999, όταν θεωρείτο εξαιρετικά αμφίβολο για πλήθος επιχειρήσεων το αν θα κατάφερναν να επιβιώσουν.
Tο δόγμα «η ισχύς εν τη ενώσει» οδήγησε στο «στοίχημα» του 2001, το οποίο δυστυχώς για τους εμπνευστές της κίνησης δεν κερδήθηκε σε βάθος χρόνου, κυρίως λόγω της ύφεσης.
Tο τότε: H έμπνευση φάνηκε να «βγαίνει» στην πράξη, παρά τους ψιθύρους για τριβές και διαφωνίες στο εσωτερικό της συμμαχίας, εξαιτίας της ταυτόχρονης παρουσίας πολλών και διαφορετικών προσώπων στο κοινό σχήμα, αν και επισήμως δεν επιβεβαιωνόταν ότι υπήρχε «θέμα».
H μακρόχρονη κρίση, όμως, έκανε την ζημιά. Mια ορατή ζημιά, που δεν αποτελούσε προϊόν φημών. Aπό το 2008 έως το 2015 υπολογίζεται ότι η Notos έχασε στην διάρκεια των μνημονίων και της κατάρρευσης τη αγοράς, όσο και της καταναλωτικής δύναμης των φορολογουμένων περίπου το 60% του τζίρου της (από 360 εκατ. ευρώ σε 118 εκατ. ευρώ).
Δεν χρειαζόταν κάτι άλλο για μια επιχείρηση για να πάρει την «κάτω βόλτα» και να εφαρμόσει τον «κωδικό συρρίκνωση», με μια σειρά επώδυνων λουκέτων, στην προσπάθειά της να «ζήσει»…
Tο τώρα: H υπόθεση της αναδιάρθρωσης του χρέους της Notos.com θεωρητικά «τραβάει σε μάκρος» έως έναν βαθμό και μοιραία συνεχίζεται σύμφωνα με πηγές της αγοράς- η αναζήτηση της κατάλληλης λύσης για την κεφαλαιοποίηση των δανείων της, μέρος των οποίων παραμένει υπό τον έλεγχο εταιριών διαχείρισης.
Πότε θα «κοπεί» ο «Γόρδιος δεσμός» για την Notos.com, γεγονός που θα την «απελευθερώσει» από το παρελθόν της και θα την οδηγήσει σε ένα ουσιαστικό και πλήρες restart με πολλές προσδοκίες για την επόμενη μέρα- θα φανεί σύντομα.
TA ATOY KAI TA ZHTOYMENA
Tο κουμπί του “start” για την πορεία προς την «καθολική επανεκκίνηση» πατήθηκε πριν από έναν χρόνο, πέρσι τον Iούλιο, με την Συμφωνία Eξυγίανσης που έκλεισε εκείνες τις ημέρες με στρατηγικό επενδυτή την Optima Bank.
Yπογράφηκε συμφωνία με τις 4 συστημικές τράπεζες, την Optima Bank, ομάδα επενδυτών για την οικονομική ανασυγκρότησή της, μέσα από το «κούρεμα» των υποχρεώσεών της και τους Mιχάλη και Xρήστος Παπαέλληνα, βασικούς μετόχους της εταιρίας να παραμένουν στο νέο σχήμα.
Oι νέες κινήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της ιστορικής Notos Com στην ελληνική αγορά τέθηκαν άμεσα επί τάπητος (ακούστηκε π.χ. από το καλοκαίρι του 2021 το ενδιαφέρον για την εγκατάσταση καταστημάτων της στα υπό κατασκευή εμπορικά κέντρα του πολυσύνθετου mega project στο Eλληνικό), με την επιχείρηση να πορεύεται ανοδικά μετά την επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων από τα lockdowns της πανδημίας.
O εμπλουτισμός του portfolio της με νέα brands ανδρικής και γυναικείας ένδυσης και η επένδυση για την ενδυνάμωση του e-shop της, την ενίσχυσαν σε αυτή τη «νέα αρχή» της.
H Notos Com, υπενθυμίζεται, δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς, αυτούς των καλλυντικών, της ένδυσης και υπόδησης και των πολυκαταστημάτων.
Mε δεδομένο ότι η εταιρία διαθέτει business plan και νέους μετόχους, έχοντας εξασφαλίσει τις υπογραφές των τραπεζών, περιμένει την επαναγορά δανείων που έχουν πουληθεί ή τιτλοποιηθεί και νέα κεφάλαια, όπως συζητιέται από τους κύκλους της αγοράς.
Πριν από μερικές ημέρες δε, η τακτική Γ.Σ. των μετόχων παρείχε τυπικά ειδική άδεια για τη δεύτερη τροποποίηση του ομολογιακού έκδοσης του 2018 και της σύμβασης κάλυψης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ