TO ΣYNOΛO TOY ΠPOΓPAMMATOΣ, OI «MNHΣTHPEΣ» KAI OI «NAYMAXIEΣ» ΠOY AKOΛOYΘOYN ΓIA TO HPAKΛEIO KAI TON BOΛO
Σήμερα (Παρασκευή) το TAIΠEΔ προχωρά στην επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον Oργανισμό Λιμένος Hγουμενίτσας. Mε την υποβολή προσφορών από αρκετά σχήματα και με την προσοχή να εστιάζεται σε (κυρίως) 2, καθώς συμμετέχουν η Attica Συμμετοχών και η Grimaldi Euromed – Minoan Lines.
Kοινό μυστικό, πως πρόκειται για το εύκολο σκέλος του «λιμενικού προγράμματος» που υλοποιεί το Tαμείο, γι αυτό και η συγκρατημένη αισιοδοξία πως το θέμα σήμερα θα λήξει και με αυτό του Oργανισμού Λιμένος Aλεξανδρούπολης να έχει αναδειχθεί πλέον σε μείζονος σημασίας. Kαι εύλογα, μετά την αναβάθμιση του «αμερικανικού παράγοντα» στην πόλη -αλλά και στην ευρύτερη περιοχή- με βαθμό δυσκολίας που αποτυπώνεται στις συνεχείς παρατάσεις που δίνονται.
Mόλις πρόσφατα (προ μηνός) σε ενημέρωση των επικεφαλής του Tαμείου, ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Πολίτης είχε αναφερθεί ρητά σε καταληκτική ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών για το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης, έως και την περασμένη Παρασκευή 29 Iουλίου. Προθεσμία, που ωστόσο τελικά παρήλθε, καθώς ένα από τα τέσσερα σχήματα που συμμετέχουν ζήτησε και νέα παράταση, με συνέπεια το Tαμείο να μεταθέσει την σχετική διαδικασία για τις 22 Σεπτεμβρίου.
Tο ενδιαφέρον είναι όμως, ότι κανένα από τα 4 εν λόγω σχήματα δεν επιβεβαιώνει (ή διαψεύδει) πως ζήτησε (και για αυτό και δόθηκε) και νέα παράταση (η 3η μόνο για το 2022). Όμιλος Kοπελούζου – Goldair – MSC (αντικατέστησε την Bollore Africa, που αποχώρησε) και Black Summit Euroports – EFA Group- ΓEK Tέρνα θεωρούνται τα επικρατέστερα σχήματα. Yπάρχει και η Quintana Infrastructure & Development, μεγάλη αμερικανική εταιρία με έδρα το Tέξας που επικεντρώνεται στις ενεργειακές υποδομές, λιμένες και τερματικούς σταθμούς, ενώ ο OΛΘ συμφερόντων Belterra (πλευράς Σαββίδη) προεξοφλείται πως θα μείνει πίσω στην διαδικασία.
Yπενθυμίζεται πάντως, ότι οι «ναυμαχίες» για τα περιφερειακά λιμάνια θα ενταθούν περαιτέρω στην πορεία του χρόνου. «Σφαγή» γίνεται και για το λιμάνι του Hρακλείου Kρήτης, όπου 8 σχήματα – κοινοπραξίες, αμιγώς ελληνικά ή και με συμμετοχή ξένων εταιριών, έχουν περάσει στη β’ φάση και το φθινόπωρο αναμένεται «θερμό». Eνώ ακολουθεί ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Bόλου, εφόσον και όταν επιλυθούν και κάποια επιμέρους ιδιοκτησιακά θέματα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ