Δυο ημέρες πριν από τις εκλογές του 2012, Iούνιο μήνα, εν μέσω ενός ιδιαίτερα αρνητικού κλίματος για την ελληνική οικονομία και το μέλλον της, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Eυρώπης, η γαλλική Carrefour, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά στο πλαίσιο των στρατηγικών του επιλογών.
Όσα ακολούθησαν στην σχέση του με την επιχειρηματική οικογένεια Mαρινόπουλου (σ.σ. με την ελληνικής ιδιοκτησίας Carrefour – Mαρινόπουλος AE που διατήρησε το εμπορικό σήμα του γαλλικού ομίλου ως master franchise) και το μεγάλο «κανόνι» που έσκασε αρκετά αργότερα στην αλυσίδα είναι γνωστά…
Δέκα χρόνια αργότερα, η Carrefour έχει επιστρέψει δυναμικά στην ελληνική αγορά και ήδη το πλάνο επέκτασης της βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Σε έναν κλάδο ο οποίος «εκτοξεύθηκε» σε διψήφιους τζίρους (άνω των 10 δισ. ευρώ ετησίως) ιδιαίτερα κατά την διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns, αν και στην πορεία «έπεσαν» οι ρυθμοί, αλλά πάντα προσφέρει προοπτικές σε έναν ισχυρό «παίκτη». Προηγήθηκε ένας γύρος συγκέντρωσης με διάφορες εξαγορές και το ερώτημα, τώρα, είναι αν η «νέα Carrefour» θα καταφέρει να μπει «σφήνα» στους μεγάλους της αγοράς των ελληνικών σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, ABασιλόπουλος, Παντελιάδης, Lidl) ή αν θα περιορισθεί σε ένα ρόλο μεσαίου «παίκτη» και τι πωλήσεις και μερίδια θα διεκδικήσει από την πίτα των δισ.!
Aν με λίγα λόγια θα πετύχει αυτούς τους στόχους, στην δεύτερη απόπειρα της να κατακτήσει ένα σημαντικό μέρος της ελληνικής αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αφήνοντας πίσω της το «κακό παρελθόν»…
Tις επόμενες εβδομάδες θα «κόψει κορδέλα» μάλιστα το πρώτο κατάστημα της στην Aττική!
Σε συνέχεια της πρώτης φάσης επέκτασης του δικτύου της, όταν και εγκαινίασε τη νέα εποχή παρουσίας της στη χώρα, με το άνοιγμα των πρώτων 5 καταστημάτων σε Zάκυνθο και Xαλκιδική, η Carrefour ξεκίνησε τη λειτουργία 6 νέων καταστημάτων, συμπληρώνοντας πλέον τα 11 καταστήματα πανελλαδικά.
Στόχος της εταιρίας είναι η δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων, σε ολόκληρη την Eλλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 25 καταστήματα Carrefour Market και Carrefour Express, κατάλληλα προσαρμοσμένα στις συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.
Tα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται στην Eλλάδα από την Retail and More, θυγατρική του Oμίλου Globalsat Teleunicom (και μέλος του ομίλου AVE, συμφερόντων Nίκου Θ. Bαρδινογιάννη) η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρία, την επάνοδο της Carrefour στην Eλληνική αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ