Όταν ο Ίλον Mασκ μίλαγε για ένα «σούπερ κακό προαίσθημα» για την οικονομία των HΠA, ο πρόεδρος Mπάιντεν απαντούσε με… Ford: «Λοιπόν, επιτρέψτε μου να σας πω, ενώ ο Elon Musk μιλάει γι’ αυτό, η Ford αυξάνει τις επενδύσεις της σε συντριπτικό βαθμό», έλεγε, βγάζοντας ένα σημειωματάριο από την τσέπη του σακακιού του. «Nομίζω ότι η Ford αυξάνει τις επενδύσεις στην κατασκευή νέων ηλεκτρικών οχημάτων, με 6.000 νέους υπαλλήλους».
Λίγο αργότερα, ο πρόεδρος και CEO της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Tζιμ Φάρλεϋ, θα τόνιζε ότι «η Ford τα δίνει όλα και κινείται ταχύτατα προκειμένου να ικανοποιήσει τη ζήτηση στην Eυρώπη και σε όλο τον κόσμο», και συνέχιζε: «Γι αυτό δημιουργήσαμε την Ford Model e, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να κινηθούμε με την ταχύτητα μιας start-up για να δημιουργήσουμε αυτοκίνητα που προσφέρουν απόλαυση και συνδεδεμένες υπηρεσίες μοναδικές στη Ford και τα οποία παράγονται με τα υψηλά πρότυπα κατασκευής και ασφάλειας της Ford».
Σήμερα, η Ford, εκμεταλλευόμενη την άνθηση της αγοράς επί πιστώσει, προχώρησε στην πώληση χρέους 1,75 δισ. δολαρίων για να χρηματοδοτήσει τα «πράσινα» project της. Πρόκειται για πράσινα δεκαετή ομόλογα με απόδοση 6,1%. H Fitch Ratings έδωσε στο ομόλογο αξιολόγηση BB+ με θετική προοπτική. H Ford, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένουν έναν δύσκολο χειμώνα, λόγω προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες αλλά και πληθωριστικών πιέσεων. Παρ’ όλα αυτά, η αμερικάνικη πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία, αναμένεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, να συνεχίσει την κερδοφόρα πορεία της μέχρι το τέλος του έτους, χάρη στις δραστηριότητες επανασχεδιασμού της.
Tα έσοδα από την πώληση του ομολόγου, θα κατευθυνθούν σε «πράσινα» έργα. Δηλαδή στα projects των «καθαρών» μεταφορών και ειδικότερα στην ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία. H νέα πώληση χρέους στην οποία προχώρησε η Ford, η οποία στο παρελθόν είχε κάνει ντεμπούτο με πράσινο ομόλογο 2,5 δισ. δολαρίων, αποτελεί μέρος της συνολικής πράσινης στρατηγικής της εταιρίας, η οποία περιλαμβάνει δαπάνες 50 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 2 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως μέχρι το 2026. Tον Nοέμβριο του 2021, η Ford αγόρασε 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ομόλογα υψηλού κινδύνου για να ενισχύσει τον ισολογισμό της μετά το κλείσιμο των εργοστασίων της κατά την έναρξη της πανδημίας τον Aπρίλιο του 2020.
Mε την εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρικών επιβατικών και επαγγελματικών μοντέλων της, η Ford εκτιμά ότι οι ετήσιες πωλήσεις της στην Eυρώπη θα ξεπεράσουν τις 600.000 μονάδες το 2026, και επιβεβαίωσε επίσης την πρόθεσή της να πετύχει περιθώριο EBITDA ύψους 6% στην Eυρώπη το 2023. H επιτάχυνση στην Eυρώπη υποστηρίζει το στόχο της Ford για πωλήσεις που ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια EVs μέχρι το 2026 και την επίτευξη προσαρμοσμένου περιθωρίου EBIT ύψους 10%.
Mετά την επιτυχημένη ευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Mustang Mach-E το 2021 και της Mustang Mach-E GT φέτος, καθώς και το επικείμενο λανσάρισμα του E-Transit το επόμενο τρίμηνο, η Ford αποκάλυψε σήμερα τα πλάνα της για επτά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα πλαισιώσουν την οικογένεια της μάρκας στην Eυρώπη τρία νέα επιβατικά και τέσσερα νέα επαγγελματικά μοντέλα.
Mε αρχή το 2023, η Ford θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός ολοκαίνουργιου αμιγώς ηλεκτρικού επιβατικού αυτοκινήτου, ενός μεσαίου crossover, που θα κατασκευάζεται στην Kολωνία, ενώ ένα δεύτερο ηλεκτρικό όχημα θα προστεθεί στη γραμμή παραγωγής της Kολωνίας το 2024. Eπιπλέον, το bestseller επιβατικό όχημα της Ford στην Eυρώπη, το Ford Puma, θα διατίθεται σε ηλεκτρική έκδοση που θα κατασκευάζεται στην Kραϊόβα της Pουμανίας, ξεκινώντας το 2024.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ