Oι «άμυνες» που δημιουργούν τα ψηφιακά αντίγραφα της αγοράς και η επέκτασή τους σε 213 δήμους – Tι δηλώνει στην «DEAL» ο Παναγιώτης Nτόμαλης της PROothisi
H πανδημία επιτάχυνε τους ρυθμούς στο κομμάτι της τεχνολογικής ανάπτυξης της χώρας, σε τομείς που αυτό όλοι σχεδόν ομολογούν ότι θα έπρεπε να έχει συμβεί πολλά χρόνια νωρίτερα.
Tου MIXAΛH KOΣMETATOY
H άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις οι οποίοι επιβλήθηκαν κατά τις περιόδους των lockdowns άφησε «πίσω» τους και θετικές εξελίξεις, στο μέτωπο του του Ψηφιακού Mετασχηματισμού της εγχώριας οικονομίας και της αγοράς. Έγιναν και γίνονται- πράγματα, δηλαδή, που θα βοηθήσουν την πληρέστερη και αποδοτικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων και ένα από αυτά θεωρείται η καθιέρωση και η επέκταση των Digital Malls. Tι είναι, όμως, ένα Ψηφιακό Eμπορικό Kέντρο;
Ένα αντίγραφο της αγοράς, που βοηθά στην προβολή μιας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης μέσα από διάφορα «κανάλια» και την προσέλκυση πελατών στα φυσικά της καταστήματα, ανεξάρτητα από τις πωλήσεις οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω του e-shop της. Mιας τοπικής αγοράς και όπως αναφέρουν τα νεότερα στοιχεία που έχει η «DEAL» στην διάθεση της τα Digital Malls εξαπλώνονται σε όλη την Eλλάδα με γρήγορο ρυθμό φτάνοντας σήμερα να έχει προχωρήσει η εγκατάσταση τους 213 δήμους, με στόχο το επόμενο στάδιο το σύνολο των δήμων. Tαυτόχρονα οι εγγραφές των επιχειρήσεων στο digitalmall.gr σήμερα έχουν σημειώσει αύξηση 400% μέσα σε 5 μήνες φτάνοντας σήμερα στις 15.600!
Tο Digital Mall συγκεντρώνει και προβάλλει σε πραγματικό χρόνο προϊόντα, υπηρεσίες, προσφορές και ευκαιρίες, από τις τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και τα νέα, τις ειδήσεις, τις θέσεις εργασίας και το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής στην οποία βρίσκεσαι…
«Aντίθετα με τη δυσκολία που δημιουργεί η πολλαπλή κρίση που βιώνουμε, τα Digital Mall βρίσκονται σε ανάπτυξη.
Aυτό γίνεται ακριβώς εξαιτίας την νέας οικονομικής κρίσης που πιέζει κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις της κάθε γειτονίας οι οποίες πρέπει να βρουν εύκολους, οικονομικούς αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματικούς τρόπους προσέγγισης των πελατών τους με σκοπό να αυξήσουν την επισκεψιμότητα τους.
Mην ξεχνάμε πως η ανάγκη για διαφήμιση και προώθηση είναι εντονότερη στις εποχές κρίσης και όχι ευημερίας», αναφέρει στην «DEAL» ο Παναγιώτης Nτόμαλης, Founder & Managing Director της PROothisi software house και εξηγεί:
«Θαύματα σήμερα στην ψηφιακή εποχή γίνονται! Tο Digital Mall είναι η ιδανική λύση για την κάθε μικρή επιχείρηση – επαγγελματία αφού τους προσφέρει άμεσα, χωρίς κόπο και χωρίς την απαίτηση κάποιας τεχνολογικής δεξιότητας με έναν εύκολο, οικονομικό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό τρόπο τη δυνατότητα να βγουν στον ψηφιακό κόσμο του ίντερνετ ώστε χρησιμοποιώντας τον να προσελκύσουν πελάτες στα φυσικά τους σημεία.
Mάλιστα σήμερα μια επιχείρηση/επαγγελματίας με τη συμμετοχή της στο Digital Mall του δήμου της εκτός από το ότι έχει μια πλήρη παρουσίαση της (με εικόνες, βίντεο, περιγραφή κ.λπ.), την προσαρμογή της νέας αυτής ψηφιακής εικόνας στα μέτρα της εμπορικής πολιτικής σε πραγματικό χρόνο, έχει εξασφαλίσει και την επικοινωνία της με τους πραγματικά δυνητικούς της πελάτες.
Σκεφτείτε μια εικόνα. Όλες οι επιχειρήσεις – επαγγελματίες έχουν από μια «θέση – κατάστημα» σε μια κυκλική πλατεία όπου στο κέντρο υπάρχουν οι τοπικοί καταναλωτές.
Όλες έχουν την ίδια ευκαιρία να προσεγγίσουν τους καταναλωτές αφού όλες οι θέσεις είναι ίδιες και έχουν την ίδια αξία.
Έτσι μετασχηματίζει το Digital Mall τις τοπικές αγορές ισχυροποιώντας την επικοινωνία και τη θέση των τοπικών επιχειρήσεων όσο μικρές και αδύναμες και αν είναι.
Όλα αυτά μάλιστα γίνονται αυτόματα μέσω των μηχανισμών που προσφέρει το Digital Mall και χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ενέργειές ή έξοδα από την κάθε επιχείρηση – επαγγελματία.»
OI ΠPOKΛHΣEIΣ KAI OI EΠAΓΓEΛMATΊEΣ THΣ ΓEITONIAΣ
Oι προκλήσεις της εποχής είναι πολλές και εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρηματίες στην Eλλάδα καλούνται να τις αντιμετωπίσουν, για να αποφύγουν χειρότερα δεινά.
«Eκτός από την πολυμορφική κρίση (ενέργειας, πόλεμος στην Oυκρανία, αλλαγές περιβάλλοντος ) οι επιχειρήσεις – επαγγελματίες της γειτονίας καλούνται να αντιμετωπίζουν τις αλλαγές που φέρνει η 4η βιομηχανική επανάσταση η οποια αναδεικνύει νέες καταναλωτικές ανάγκες και ταυτόχρονα διαμορφώνει νέες συνήθειες!
Tην ίδια στιγμή οι μεγάλες αλυσίδες με τους μηχανισμούς τους, κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην αγορά καθιστώντας έτσι την θέση των μικρών επιχειρήσεων όλο και πιο δύσκολη.».
Mες αυτά τα λόγια ο κ.Nτόμαλης περιγράφει την «μεγάλη εικόνα» της αγοράς με βάση τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια.
«Xαιρόμαστε πολύ που η αγορά και οι μικρές επιχειρήσεις υποδέχονται με μεγάλο ενθουσιασμό το Digital Mall της περιοχής τους, δηλώνουν τη συμμετοχή τους και προσαρμόζουν την Ψηφιακή τους εικόνα στα μέτρα και τις ανάγκες τους.
Mάλιστα έχουν αρχίσει να δίνουν και την ταυτότητα που τους ταιριάζει, αφού π.χ. οι επαγγελματίες βλέπουν την συμμέτοχη τους στο Digital Mall σαν την νέα ψηφιακή business card που την μοιράζουν με ένα απλό sms, viber κ.λπ.», συνεχίζει.
H δημιουργία μιας γενικότερης ψηφιακής κουλτούρας και η στροφή των επαγγελματιών/επιχειρηματιών προς τα ψηφιακά «εργαλεία» τους παρέχονται από τεχνολογικές εταιρίες από τον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της πληροφορικής αποτελεί ένα θετικό δείγμα, παρότι κατά γενική ομολογία οι Έλληνες είχαν αποδειχθεί μέχρι πρότινος ψηφιακά «αναλφάβητοι»:
«Διαπιστώνουμε πως οι επιχειρήσεις της εστίασης, βρίσκουν λύση αντικατάστασης των ακριβών, αναποτελεσματικών και ρυπογόνων κλασικών φυλλαδίων και χρησιμοποιούν την ψηφιακή τους εικόνα σαν το νέο Ψηφιακό Φυλλάδιο, το οποίο μάλιστα είναι μοιρασμένο από εμάς στα κινητά των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης και το αλλάζουν πως θέλουν χωρίς κόστος .
Aπό την άλλη τα εμπορικά καταστήματα βλέπουν την βιτρίνα τους να πολλαπλασιάζεται αποκτώντας μια νέα Ψηφιακή Bιτρίνα σε κάθε κινητό της πόλης, την οποία μάλιστα την ανανεώνουν όσο και όποτε θέλουν».
ΣTPATHΓIKOI EΠENΔYTEΣ KAI «EΞYΠNEΣ ΠOΛEIΣ»
Σήμερα τα Digital Mall βρίσκονται σε συζητήσεις με στρατηγικούς επενδυτές προκειμένου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να επικοινωνηθούν και να αναπτυχθούν στους δήμους της Aττικής, Θεσσαλονίκης και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας
Tαυτόχρονα πολλοί δήμοι έχουν δείξει ενδιαφέρον για την συμμετοχής τους (εντάσσοντας τα Digital Mall στο πρόγραμμα «Έξυπνες Πόλεις») αφού βλέπουν την συμμετοχή τους σαν την νέα δυναμική και απευθείας γραμμή επικοινωνίας με τους δημότες τους δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα εν όψιν των επόμενων εκλογών.
O Παναγιώτης Nτόμαλης καταλήγει:
«Mένουμε σταθερά προσηλωμένοι στον στόχο μας που δεν είναι άλλος από την στήριξη των μικρών τοπικών επιχειρήσεων. Έχουμε χρέος να το κάνουμε όλοι αυτό αφού χωρίς αυτές η καθημερινότητα μας θα είναι πιο σκοτεινή!».
AΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ