Αλματώδη άνοδο πραγματοποιεί η μετοχή της βρετανικής Ocado μετά την αποκλειστική συμφωνία που σύναψε για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων διαδικτυακού παντοπωλείου του νοτιοκορεάτη λιανοπωλητή Lotte Shopping.
Ειδικότερα, η βρετανική εταιρεία αυτοματοποιημένων συστημάτων παράδοσης θα συνεργαστεί με την Lotte για τη δημιουργία δικτύου ρομποτικών αποθηκών, βάσει της Smart Platform της Ocado, ενώ θα παράσχει επίσης στη νοτιοκορεατική εταιρεία τεχνολογία για διαδικτυακές παραγγελίες από τα καταστήματά της.
Η Lotte Shopping λειτουργεί πολυκαταστήματα, υπεραγορές, σούπερ μάρκετ στη Νότια Κορέα, με περισσότερα από 1.000 καταστήματα σε εθνικό επίπεδο και ετήσια έσοδα 15,6 τρισεκατομμυρίων KRW (11 δισ. δολαρίων).
Σε αυτό το κλίμα η μετοχή της Ocado πραγματοποιεί θηριώδες ράλι άνω του 35%, μαζεύοντας ένα μεγάλο μέρος από τις τεράστιες απώλειες που έχει καταγράψει εντός του 2022 και φτάνουν ακόμα και έτσι το 60%.
Μέχρι αυτή την εβδομάδα, η Ocado δεν είχε προσελκύσει νέο πελάτη για την τεχνολογία αποθήκευσης που παρέχει, μετά την επέκταση της συμφωνίας με τη γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Auchan στην Πολωνία νωρίτερα φέτος.
Ωστόσο, πλέον η Ocado έχει 12 συνεργασίες με παντοπωλεία σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Ιαπωνία. Μεταξύ των συνεργατών της περιλαμβάνονται οι λιανοπωλητές Kroger στις ΗΠΑ, Casino Guichard Perrachon στη Γαλλία, Morrisons στο Ηνωμένο Βασίλειο, Alcampo στην Ισπανία και Aeon στην Ιαπωνία.
Στα πλαίσια της συμφωνίας με την Lotte, η Ocado επισήμανε ότι στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη σε ολόκληρη την περιοχή Ασίας – Ειρηνικού.
Η μετοχή της Ocado είχε κατρακυλήσει το περασμένο έτος καθώς η εταιρεία, που επωφελήθηκε από τα lockdown του Covid-19 και το συνεπακόλουθο άλμα των διαδικτυακών αγορών, δυσκολεύτηκε να διατηρήσει τη δυναμική της όταν άρθηκαν οι περιορισμοί και ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε στα ύψη.