«Ενώ το σούπερ μάρκετ έχει γίνει εφιάλτης για τους περισσότερους συμπολίτες μας, το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να στήνει ένα ακόμη επικοινωνιακό σόου», δήλωσε (στο Open) ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης.
Και πρόσθεσε: «Το ίδιο λένε με ανακοινώσεις τους οι φορείς της αγοράς, ενώ και η επιτροπή Ανταγωνισμού σε σχετική γνωμοδότησή της επισήμανε τον κίνδυνο αύξησης των τιμών στα υπόλοιπα προϊόντα, αλλά και ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των πιο μικρών επιχειρήσεων».
Όπως τόνισε, στη χώρα μας έχουμε εκρηκτική άνοδο των τιμών μαζί με καθήλωση των εισοδημάτων και το 2ο χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε όλη την Ευρώπη των 27, μετά τη Βουλγαρία.
«Οι πολίτες εδώ και μήνες βλέπουν ότι δεν μπορούν να βγάλουν τον μήνα, αλλά το καρτέλ της ενέργειας κερδίζει από την κρίση. Αυτή είναι η ανάπτυξη του κ. Μητσοτάκη», υπογράμμισε.
Απ. Πάνας: Χωρίς ελέγχους για αισχροκέρδεια
«Η πρεμιέρα του μέτρου του “καλαθιού του νοικοκυριού”, παρά την επικοινωνιακή φιέστα της κυβέρνησης, φάνηκε να περιορίζεται σε μία διαφημιστική καμπάνια των προσφορών των σούπερ μάρκετ, που ήδη ισχύουν», δήλωσε ο τομεάρχης Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Απόστολος Πάνας.
«Οι έλεγχοι πρέπει να εντατικοποιηθούν, ενώ πρόστιμα για αισχροκέρδεια στην αγορά τροφίμων δεν επιβάλλονται, τη στιγμή που ο πληθωρισμός στα τρόφιμα αυξήθηκε και η επιβάρυνση στο μέσο καλάθι θα υπερβεί το 15% μέχρι το τέλος της χρονιάς. Σύμφωνα, δε, με έρευνα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ από τον Αύγουστο έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, η αγοραστική δύναμη του κατώτατου μισθού έχει μειωθεί κατά 20%», πρόσθεσε.
Και επανέφερε τις προτάσεις για μείωση του ΦΠΑ στα βασικά προϊόντα, επιβολή πλαφόν στη λιανική τιμή της ενέργειας, ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και των ελεγκτικών μηχανισμών Ανάπτυξης και υποστήριξη των καταναλωτικών οργανώσεων.