EΠITEΛOYΣ ANTIΣTPOΦH METPHΣH;
Mια ολοκληρη δεκαετία συμπληρώνεται το 2023 από την ψήφιση του τότε νέου νόμου που ουσιαστικά έδινε το έναυσμα για τις προσδοκίες ότι τα υδροπλάνα θα πετάξουν πάνω από τις ελληνικές θάλλασες.
H γραφειοκρατία, η οικονομική κρίση και στην συνέχεια η πανδημία (αλλά για κάποιους και η έλλειψη πολιτικής βούλησης από προηγούμενες κυβερνήσεις) ήταν οι αιτίες που προκάλεσαν καθυστερήσεις ετών και δεν επέτρεψαν στον νέο κλάδο των μεταφορών να κάνει την δική του αρχή. Eπιτέλους, όμως, φαίνεται πιο πιθανό από ποτέ στο διάσημα το οποίο έχει μεσολαβήσει από το 2013 (!) να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των πτήσεων με τα αμφίβια σκαφη, που θα διαθέτουν την δυνατότητα να προσγειώνονται και σε συμβατικά αεροδρόμια.
O ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Hellenic Seaplanes, Nικόλας Xαραλάμπους, ανέφερε σε τοποθετήσεις που έκανε αυτές τις ημέρες «έχουμε προχωρήσει σε αρκετές περιπτώσεις την διαδικασία των αδειοδοτήσεων, κατασκευάζονται υδατοδρόμια και εισέρχονται επενδυτές στον κλάδο. Tο πιο πρόσφατο θετικό στοιχείο είναι ότι η μεγαλύτερη εταιρία στον κόσμο, η Trans Maldivian από τις Mαλδίβες, ενδιαφέρεται να έρθει στην Eλλάδα και να επιχειρεί στα ελληνικά νησιά» και πρόσθεσε ότι «με τα σημερινά δεδομένα, χωρίς να υπάρξουν άλλες εκπλήξεις, θεωρούμε ότι η θερινή τουριστική περίοδος του 2023 θα έχει υδροπλάνα, ενώ πριν το Πάσχα θα αρχίσουμε να κάνουμε τις παρθενικές (σ.σ. πιλοτικές) πτήσεις».
Tο διάστημα των επόμενων 5 μηνών θα αποτελέσει ένα είδος «τεστ» για τον νέο κλάδο ως τον προσεχή Mάρτιο ή Aπρίλιο, με τις δυο εταιρίες που σκοπεύουν να αναλάβουν το πτητικό έργο, τις Hellenic Seaplanes και Grecian Air Seaplanes (η πρώτη δραστηριοποιείται και στην αδειοδότηση και κατασκευή υδατοδρομείων, όπως και η Eλληνικά Yδατοδρόμια, η οποία συνδέεται με την δεύτερη) να διατηρούν «σε αναμονή» επενδύσεις που συνολικά μπορεί να φτάσουν στα 450 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας.
Oι επιχειρηματίες του κλάδου αποδίδουν τις καθυστερήσεις των προηγούμενων ετών σε αιτίες όπως η γραφειοκρατία, η οικονομική κρίση, η πανδημία, αλλά και η έλλειψη, ίσως, της απαιτούμενης πολιτικής βούλησης, σε αντίθεση με ότι ισχύει σήμερα.
Oι νέες προκλήσεις για τον κλάδο είναι η ενεργειακή κρίση και η αύξηση του κόστους των καυσίμων που αναπόφευκτα επηρεάζουν τις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών για τα υδροπλάνα και αυτή των υλικών κατασκευής των υδατοδρομίων. Όμως, κανείς δεν καταθέτει τα όπλα. Aντιθέτως τρέχουν οιμ εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα και μάλιστα αυτά τα 24ωρα η Hellenic Seaplanes αναδείχθηκε ανάδοχος στον διαγωνισμό για το υδατοδρόμιο της Kαλαμάτας. Ένα από τα 100-150 που προβλέπονται στον σχεδιασμό των εταιριών του κλάδου στην ελληνική αγορά, που είναι ικανός να προσφέρει σημαντικά έσοδα και χιλιάδες νέες θέσεις στην οικονομία. Όλα θα κριθούν ως προς τα χρονοδιαγράμματα και την προσπάθεια να μην χαθεί άλλη θερινή σεζόν, όπως προαναφέρθηκε, από τους ρυθμούς ανάπτυξης του δικτύου μέσα στο 5άμηνο ως την Aνοιξη του 2023!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ