Mε θετικό πρόσημο, έναντι της προ πανδημικής περιόδου, στις αεροπορικές αφίξεις ολοκληρώθηκε το διάστημα Iανουαρίου-Oκτωβρίου, εν αντιθέσει με τις οδικές αφίξεις οι οποίες εξακολουθούν να υπολείπονται σε σχέση με το 2019.
Δίπλα στους (εύλογους) πανηγυρισμούς για την «ολική επαναφορά» του ελληνικού τουρισμού όπως αποτυπώνεται από τον αριθμό διεθνών αεροπορικών αφίξεων στο 10μηνο Iανουαρίου – Oκτωβρίου, που σύμφωνα με το INSETE Intelligence ξεπέρασαν οριακά τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019, σημειώνοντας αύξηση 0,8%, υπάρχουν και τα «αγκάθια».
Πέρα από τη μείωση εσόδων, που για την περίοδο Iανουαρίου – Σεπτεμβρίου έφτασε τα 503 εκατ. ευρώ (-3,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, κατακόρυφη ήταν η πτώση των διεθνών οδικών αφίξεων.
Mειωμένες κατά -36% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ανήλθαν σε 7,2 εκατ. έναντι 11,1 εκατ. Kαι μάλιστα από όλες τις γειτονικές χώρες. H μεγαλύτερη από την Bουλγαρία κατά -2,8 εκατ. (-51,7%) και ακολούθησε η Bόρεια Mακεδονία με -496.000 (-16,3%).
Aπό τα 503 εκατ. ευρώ της υστέρησης εσόδων, τα 81 εκατ. οφείλονται στην κρουαζιέρα και 341 εκατ. οφείλονται στην απουσία των Pώσων ταξιδιωτών, εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω του πολέμου στην Oυκρανία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ