Την εκτίμησή της ότι η ΚΡΙ-ΚΡΙ θα επιστρέψει σε πορεία υψηλής κερδοφορίας μετά τη φετινή «κοιλιά» που παρουσιάστηκε στην «κάτω γραμμή» των αποτελεσμάτων, εξέφρασε η διοίκηση της εταιρείας στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΚΡΙ-ΚΡΙ Παναγιώτη Τσινάβο, η φετινή χρονιά εξελίχθηκε πολύ ικανοποιητικά σε ότι αφορά τον όγκο των πωλήσεων, τις νέες συνεργασίες και τη διείσδυση σε καινούριες αγορές, ωστόσο υπήρξε σημαντική επίπτωση στην κερδοφορία εξ’ αιτίας της εκτίναξης των τιμών των πρώτων υλών. Ωστόσο, οι προοπτικές για το 2023 δείχνουν να είναι πολύ καλύτερες, καθώς ο στόχος για το ύψος των πωλήσεων είναι τα 200 εκατ. ευρώ -με τις εξαγωγές να υπερβαίνουν το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών- όταν η σχετική φετινή επίδοση υπολογίζεται κοντά στα 165 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Κώστα Σαρμαδάκη, το περιθώριο λειτουργικού κέρδους (EBIT προς πωλήσεις) ελπίζεται ότι θα διευρυνθεί και θα επιστρέψει κοντά στο αντίστοιχο του έτους 2021.
Αυτό θα συμβεί κυρίως για τρεις λόγους: Πρώτον, οι τιμές των πρώτων υλών μετά την ξέφρενη ανοδική πορεία τους, παρουσιάζουν τάσεις σταθεροποίησης, με τους πρόδρομους δείκτες να συνηγορούν για κάποια αποκλιμάκωσή τους από τις αρχές του 2023. Δεύτερον, η εταιρεία προχώρησε σε αυξήσεις τιμολογίων κυρίως κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, με την τελευταία ανατίμηση να αναμένεται ότι θα αρχίσει να επηρεάζει τα αποτελέσματα από το νέο έτος. Και τρίτον, γιατί παρά τις αυξήσεις των τιμών η διεθνής ζήτηση παρέμεινε ισχυρή.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ-ΚΡΙ Γιώργος Τσινάβος αναφέρθηκε επίσης στις ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας τόσο στην ελληνική, όσο κυρίως στη διεθνή αγοράς.
Στον κλάδο του γιαουρτιού κρίνεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη η έμφαση της εταιρείας στα «λειτουργικά γιαούρτια» που κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς, καθώς και τη μεγάλη διείσδυση στην αγορά της ιδιωτικής ετικέτας, η οποία ευνοείται ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως η τρέχουσα. Στην εγχώρια αγορά, η εισηγμένη αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στα επώνυμα προϊόντα (από 12% το 2016 στο 17,1% φέτος), ενώ παράγει πάνω από το 95% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα. Συνολικά, το ένα στα τρία παραγόμενα γιαούρτια στην Ελλάδα προέρχεται από την εταιρεία. Στο εξωτερικό, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για το ελληνικό γιαούρτι, με την εισηγμένη να διακρίνει μεγάλες προοπτικές τόσο σε αγορές που ήδη έχει ισχυρή παρουσία (πχ Ιταλία, Αγγλία), όσο και σε άλλες (πχ Σκανδιναβικές χώρες, Γαλλία, Ισπανία).
Στον κλάδο του παγωτού, η ΚΡΙ-ΚΡΙ διευρύνει συνεχώς το μερίδιό της στην εγχώρια αγορά (σε όγκους από 14,6% το 2020 στο 15,4% στο φετινό οκτάμηνο, δεύτερη θέση στην Ελλάδα), ενώ ανεβαίνουν συνεχώς και οι εξαγωγές.
Οι προοπτικές και στα δύο μέτωπα είναι θετικές (στην Ελλάδα ιδίως μέσα από νέα premium προϊόντα και καλύτερη παρουσία στο νότιο τμήμα της χώρας και στα νησιά, ενώ στο εξωτερικό μέσα στο κομμάτι του Greek Frozen Yogurt και τις υπάρχουσες συνέργειες με τη διεθνοποιημένη παρουσία του γιαουρτιού).
Τέλος, η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, ανέφερε μεταξύ άλλων:
Ο υπάρχων σταθμός βιοαερίου (μειώνει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα) σε συνδυασμό με τα φωτοβολταϊκά πάρκα καλύπτουν ήδη το 25% των ενεργειακών αναγκών της εταιρείας, ενώ παράλληλα η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει αιτηθεί την αδειοδότηση για νέα φωτοβολταϊκά 2 Mw (ελπίζεται ότι θα ξεπεραστούν τα υπάρχοντα ζητήματα δικτύου και τελικά θα εγκριθεί το συγκεκριμένο project).H ΚΡΙ-ΚΡΙ είναι ανοιχτή στην προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή που θα διευκόλυνε την πρόσβαση σε νέα δίκτυα διανομής και επέκταση της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά δεν υπάρχει πρόθεση πώλησης της εταιρείας. Αντίθετα, δεν κρίνεται σκόπιμη η εξαγορά άλλης ελληνικής εταιρείας του κλάδου.Η εισηγμένη έχει εξαγγείλει επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ, ενώ ο βασικός κορμός του εργοστασίου (απαιτούνται κάποιες συμπληρωματικές παρεμβάσεις) μπορεί να «σηκώσει» διπλάσιο όγκο πωλήσεων από τον τρέχοντα.