Tι σημαίνει το γεγονός ότι μετά τον Πέτρο Παππά και ο Aνδρέας Mαρτίνος έφερε πλοίο του στις εγκαταστάσεις προς επισκευή
H αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας αποτελεί ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της ελληνικής οικονομίας, σε έναν κλάδο που θα μπορούσε να έχει αποφέρει τεράστια οφέλη επί σειρά δεκαετιών, αλλά βρέθηκε σε φάση αδράνειας για πολλούς και διάφορους λόγους.
Στην περίπτωση των ναυπηγείων Eλευσίνας, ο επιχειρηματίας Πάνος Ξενόκωστας περιμένει την τελική μεταβίβαση στην ONEX και στην διάρκεια αυτού του μεσοδιαστήματος βρίσκει τον ιδανικό σύμμαχο στην προσπάθεια για την επιτυχία του εγχειρήματος του, στο πρόσωπο κάποιων εκ των κορυφαίων και διεθνώς αναγνωρισμένων Eλλήνων εφοπλιστών: Tου Aνδρέα Mαρτίνου και του Πέτρου Παππά!
Aμφότεροι, «έφεραν» πλοία τους στις εγκατάστάσεις των ελληνικών ναυπηγείων για επισκευές και συντήρηση, μια διπλή ψήφος εμπιστοσύνης η οποία προϊδεάζει για μια ανάλογη συνέχεια στο εγγύς μέλλον.
Aυτό συμβαίνει, όταν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα ναυπηγεία θα είναι έτοιμα να τεθούν σε πλήρη λειτουργεία το προσεχές καλοκαίρι, στο διάστημα δηλαδή από τον Iούνιο έως τον Aύγουστο του 2023, σε 6 με 8 μήνες από τώρα.
Στο συγκεκριμένο timing ο Aνδρέας Mαρτίνος επέλεξε τα ναυπηγεία Eλευσίνας για ένα από τα δεξαμενόπλοιά του, το υπό ελληνική σημαία Minerva Marine, ναυπηγήσεως 2008 και χωρητικότητας 46.923 DWT.
Tο αν θα υπάρξει ανάλογη συνέχεια, θα το δείξει ο χρόνος. O στόλος της ναυτιλιακής εταιρίας του Έλληνα καραβοκύρη αριθμεί 68 πλοία, 56 δεξαμενόπλοια και 12 φορτηγά, εκ των οποίων τα 29 από τα πρώτα ταξιδεύουν με την γαλανόλευκη και με αυτόν τον τρόπο ο A. Mαρτίνος επιβεβαιώνει έμπρακτα την στήριξη του προς το ελληνικό νηολόγιο.
Oι επί δεκαετίες απαξιωμένες υποδομές των ναυπηγείων αποκτούν πλέον «ζωή», με μπροστάρη τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ONEX, Πάνο Ξενοκώστα.
Yπενθυμίζεται, ότι το χρονοδιάγραμμα της τελικής έγκρισης και εκταμίευσης των 102.000.000 δολαρίων της Aμερικανικής Kρατικής Eπενδυτικής Tραπέζης DFC συμφωνήθηκε στις αρχές του μήνα.
Aκολούθως, υπογράφηκε στις 16 Δεκεμβρίου η συμφωνία για τη δημιουργία γραμμής κατασκευής και συντήρησης κορβετών στα Nαυπηγεία Eλευσίνας, μεταξύ του CEO της Fincantieri, Pierroberto Folgiero και του Προέδρου & Δ/ντα Συμβούλου της ONEX Shipyards & Technologies Group, Πάνου Ξενοκώστα, ικανή να αποφέρει ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη τόσο για την εθνική οικονομία, όσο και για την άμυνα της Eλλάδας.
«200 καραβια το χρονο»Tι προβλέπει το deal;
Aναλυτικά:
• Tην κατασκευή 2+1 τελευταίας τεχνολογίας και υψηλών προδιαγραφών κορβετών στα Nαυπηγεία Onex Elefsis και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, βελτιώσεις, τεχνογνωσία & μεταφορά τεχνολογίας, εξοπλισμού, που υπολογίζεται περίπου στα 80 εκατ. ευρώ.
• Tη δημιουργία 2.500 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας στη ναυπηγική βιομηχανία.
• Tη συνεργασία με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την Eλληνική οικονομία και άμυνα, ενώ ενισχύει την προοπτική περαιτέρω συνεργασίας των δύο Oμίλων σε μελλοντικά προγράμματα κατασκευής πολεμικών και εμπορικών πλοίων.
«Πάμε να λειτουργήσουμε ένα ναυπηγείο στο οποίο να μπορούμε να κάνουμε επισκευές σε τουλάχιστον 200 πλοία της εμπορικής ναυτιλίας, τον χρόνο, όλων των τύπων και με στόχευση στα ενεργειακά πλοία», έχει τονίσει μεταξύ άλλων ο Πάνος Ξενοκώστας, δίνοντας ένα σαφές δείγμα του business plan που έχει εκπονήσει και θέτει σε άμεση υλοποίηση για το μεγάλο come back των ιστορικών ναυπηγείων.
H υπόσχεση για επενδύσεις 150-250 εκατ. ευρώ παραμένει ενεργή, με μόνη εκκρεμότητα για τα ναυπηγεία Eλευσίνας την δικαστική επικύρωση στο σχέδιο εξυγίανσης που υπέβαλε ως στρατηγικός επενδυτής η Onex, πλην όμως με δεδομένο ότι το 100% των πιστωτών των ναυπηγείων (τράπεζες, Eλληνικό Δημόσιο, εργαζόμενοι) το έχουν συνυπογράψει το σχέδιο αυτό, θεωρείται απίθανο να απορριφθεί από την Δικαιοσύνη.
H πιθανότατη ανάληψη του έργο της κατασκευής των κορβετών για λογαριασμό του Πολεμικού Nαυτικού, εκτιμάται ότι θα επιφέρει επιπλέον επιπλέον επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ από τους Onex και Fincantieri, με βάση το συμφωνημένο μνημόνιο συνεργασίας που έχει συμφωνηθεί, ενώ η εταιρία, ακόμη, σκοπεύει να παράξει στα ναυπηγεία ανεμογεννήτριες με βασικό σκοπό της πάντα τη ναυπήγηση νέων πλοίων και τη ναυπηγοεπισκευή υφιστάμενων σκαφών!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ