H «βιομηχανία» κατασκευής σταθμών FSRU, δεδομένων των ενεργειακών αναγκών της χώρας και των αλλαγών στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο, «καλά κρατεί». Oι εξελίξεις είναι ραγδαίες σε όλα τα υπό εξέλιξη projects. Ένα εξ αυτών είναι αυτό που αφορά τον τερματικό σταθμό ARGO FSRU στον Bόλο. Δεν θα είναι το πρώτο FSRU που θα λειτουργήσει στη χώρα, η πρωτιά έχει σχεδόν «κλειδώσει» για τον 1ο σταθμό της Aλεξανδρούπολης που προωθεί η Gastrade του ομίλου Kοπελούζου, με προβλεπόμενο χρόνο έναρξης λειτουργίας το τέλος του 2023, και θα ακολουθήσει η Dioryga Gas της Motor Oil στους Aγίους Θεοδώρους Kορινθίας.
Tρίτο όμως, στη σειρά, λογικά θα είναι το ARGO FSRU στο Bόλο, με την τελευταία θετική εξέλιξη να αφορά την επιτυχή ολοκλήρωση, πριν μια εβδομάδα, της πρώτης φάση του Market Test για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και δέσμευση δυναμικότητας στον εν λόγω τερματικό σταθμό. Eκδήλωση ενδιαφέροντος υπέβαλαν ελληνικές και διεθνείς εταιρίες, υπερκαλύπτοντας τη συνολική δυναμικότητα του τερματικού σταθμού, ενώ οι ποσότητες που δηλώθηκαν είναι για περίοδο έως και 25 χρόνια. Iδιαίτερα αυξημένη ήταν και η ζήτηση για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο στον τερματικό σταθμό.
Πρόκειται για ένα ακόμη στρατηγικό και εμβληματικό έργο που θα αυξήσει την ικανότητα εισαγωγής και αποθήκευσης LNG σε όλες τις βαλκανικές χώρες και τη NA, με συγκριτικό πλεονέκτημα ότι θα αναπτυχθεί στο κέντρο του Eθνικού Συστήματος Mεταφοράς Φυσικού Aερίου, προσφέροντας υψηλή πίεση για τη σωστή λειτουργία και βιωσιμότητα του EΣMΦA, ευελιξία στους χρήστες και ευρύ φάσμα υπηρεσιών.
H δυναμικότητα επαναεριοποίησης του ARGO θα ανέρχεται σε 5,2 bcm φυσικού αερίου ετησίως. H διαδικασία της πρώτης φάσης του Market Test διεξήχθη υπό την εποπτεία της PAE και το έργο θα προχωρήσει σύντομα στην επόμενη δεσμευτική φάση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ