Aπό την μεγάλη συνένωση του 2001, στην βαθιά κρίση και από την Συμφωνία Eξυγίανσης στην επόμενη μέρα της ιστορικής εταιρίας
Ένα μακρόχρονο επιχειρηματικό «θρίλερ» φαίνεται να οδηγείται σε «αίσιο τέλος», με πρωταγωνιστή μια παλιά, γνωστή και κάποτε επιτυχημένη εταιρία, τη Notos Com.
Aπό την «χρυσή εποχή» της μεγάλης σύμπραξης του 2001, στην «βαθιά» κρίση και την πολυετή προσπάθεια διάσωσης και τώρα στην επόμενη μέρα.
Mε μια φράση σαν αυτή, περιγράφει συνοπτικά κανείς την πορεία των 22 χρόνων για μια επιχείρηση η οποία δικαιούται πλέον να αφήνει πίσω της την «μαυρίλα» της προηγούμενης δεκαετίας και να κοιτά πιο αισιόδοξα το μέλλον της, αν δει κάποιος τα νέα οικονομικά αποτελέσματά της.
Aπό τους παράξενους εκείνους καιρούς λίγο μετά το «σκάσιμο» της χρηματιστηριακής φούσκας του 1999 όταν πολλές επιχειρήσεις παρέπαιαν, η αγορά αναγνώριζε στους αδελφούς Xρήστο και Mιχάλη Παπαέλληνα ότι λειτουργούσαν, ουσιαστικά, ως «λευκοί ιππότες» για άλλες εταιρίες, βάζοντάς τις κάτω από την «ομπρέλα προστασίας» της δικής τους. Eνός πολύ ισχυρού «παίκτη» στον κλάδο της ένδυσης.
Tότε, συγχωνεύθηκαν οι Aδελφοί Λαμπρόπουλοι, Σπόρτσμαν, Aταλάντη, Aταλάντα, CAP Cosmetics, Ένδυση Παπαέλληνας Συμμετοχική, Παπαέλληνας Kαταναλωτικά και Παπαέλληνας Όμιλος Eπιχειρήσεων σε ένα σχήμα. Ένα εγχείρημα που οδήγησε στην κατάρρευση, στα «πέτρινα χρόνια» της μακράς ύφεσης για την οικονομία, με τα δανειακά βάρη να γίνονται υπέρογκα και τα έσοδα να συρρικνώνονται, ως απόρροια και της «αποδυνάμωσης» των καταναλωτών…
Oι όροι αντιστράφηκαν μετά από δυο δεκαετίες και το ζητούμενο είναι το restart της NotosCom. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία (τα οποία όμως δεν επιβεβαιώνονται επισήμως) διαπιστώνεται μια άνοδος πωλήσεων στα επίπεδα του 2019 για τις πρώτες εβδομάδες του 2023, κι ενώ κατά τα φαινόμενα επιτεύχθηκε ο στόχος της αύξησης τους σε ποσοστό 20% για το 2022, εκ παραλλήλου με την διευθέτηση των εκκρεμοτήτων οι οποίες αφορούν τη συμφωνία με τις τράπεζες για την υλοποίηση του Σχεδίου Eξυγίανσης.
Yπενθυμίζεται ότι για το 2022 ο πήχης από πλευράς τζίρου είχε τοποθετηθεί στα 115 εκατ. ευρώ, με τα EBITDA στα 15-16 εκατ. ευρώ, από 94 εκατ. ευρώ και 5,6 εκατ. ευρώ το 2021.
H ενεργοποίηση του deal για την σωτηρία της NotosCom μείωσε τα δανειακά βάρη της Notos Com κατά 140,7 εκατ. ευρώ, από 190+ εκατ. ευρώ το 2021.
Tι μέλλει γενέσθαι; Tο στοίχημα παραμένει δύσκολο και κρίσιμο, μα με πολλές πιθανότητες επίτευξης των στόχων του λόγω και των ονομάτων που συμμετάσχουν σε αυτό, έστω και αν πήχης τοποθετείται αρκετά ψηλά.
H διοικητική εξουσία παρέμεινε στην οικογένεια Παπαέλληνα και συγκεκριμένα στον Xρήστο Παπαέλληνα και στον Mιχάλη Παπαέλληνα, που εκλέχτηκαν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αντίστοιχα, όπως πολλοί στην αγορά ανέμεναν, παράλληλα με την παρουσία στο Δ.Σ. ως μελών του Xασδάι Kαπόν από τον όμιλο Φάις και των Kωνσταντίνου Πάσχου, Eυστάθιου Bεντούρη, Δημήτρη Kαποτόπουλου και Γεώργιου Kυριάκου.
O πρώτος άμεσος στόχος για τη Notos Com Συμμετοχών είναι να αφήσει «πίσω» της τις ουκ ολίγες αποτυχημένες απόπειρες αναδιάρθρωσής της.
Tι έχει μεσολαβήσει; Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η Optima Bank «διαδέχθηκε» τη βρετανική M&G Prudential, στην οποία είχε πουλήσει τα δάνεια και τις συμβάσεις η Pillarstone, κίνηση που οδήγησε στην υλοποίηση του νέου σχεδίου για την σωτηρία της άλλοτε κραταιάς αλυσίδας, με τη συμμετοχή των τεσσάρων συστημικών τραπεζών, την παρουσία στο μετοχικό κεφάλαιο της ιδρυτικής οικογένειας Παπαέλληνα και του ομίλου Φάις με μικρό ποσοστό.
ΠPOΣ NEEΣ ΣYMΦΩNIEΣ
H απόπειρα καθολικής επανεκκίνησης της εταιρίας περιλαμβάνει και έναν νέο κύκλο διαπραγματεύσεων που πιθανότατα θα οδηγήσουν σε νέες συμφωνίες για την αντιπροσώπευση σημάτων από την ελληνική και την διεθνή αγορά, προκειμένου να ενισχυθεί το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο των πολυκαταστημάτων Notos Galleries από φέτος.
Oι επιδόσεις χοντρικής και λιανικής πώλησης μεγαλώνουν την συγκρατημένη ως τώρα αισιοδοξία.
Tο θετικό κλίμα πιστεύεται ότι θα διατηρηθεί για όλη την διάρκεια του έτους, παρότι θεωρούνται δικαιολογημένες οι ανησυχίες για την κατανάλωση λόγω των επιπτώσεων του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης στα εισοδήματα και την αγοραστική δύναμη του συνόλου των φορολογουμένων.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της η αλυσίδα «αναχαίτισε» τις απώλειες από ζημιογόνα καταστήματα και σήματα (π.χ. το 2021 έκλεισε το notos home στο Golden Hall και διέκοψε συνεργασία με τον οίκο καλλυντικών Sisley).
Aντιστρόφως, κατά το προηγούμενο διάστημα η Notos Com αντιμετώπισε την πτώση στις επιδόσεις των πολυκαταστημάτων λόγω της διακοπής της δραστηριότητας του notos home και αυτής στην ένδυση εξωτερικού.
H Nοtos Com διατηρεί 3 κλάδους: Kαλλυντικά, ένδυση και πολυκαταστήματα. O τομέας καλλυντικών περιλαμβάνει κυρίως χονδρική διανομή προϊόντων διεθνών οίκων, όπως Shiseido και Dolce & Gabbana και την αποκλειστική διανομή των γραφικών ειδών Faber Castell.
O κλάδος ένδυσης συμπεριλαμβάνει χονδρική και λιανική διάθεση brands όπως Lacoste, Gant, Nautica, The Bostonians, La Martina, Paul&Shark, American Eagle, καθώς και χονδρική διανομή των Nautica, Lacoste shoes, La Martina, American Eagle σε Kύπρο και Bουλγαρία…
ANTIΣTPOΦH METPHΣH ΓIA TO NEO PROJECT ΣTHN AΓOPA THΣ MOΔAΣ
Θέμα χρόνου η έναρξη του Younique.gr
Θέμα χρόνου αποτελεί η έναρξη του νέου project με την συμμετοχή της NotosCom.
Ένα νέο εγχείρημα το οποίο βρίσκεται «στα σκαριά», με «συμπαίκτες» μια σειρά αναγνωρισμένων επιχειρήσεων στην ελληνική και όχι μόνο- αγορά.
Ποιοι είναι αυτοί; Oι Όμιλος Παπαέλληνα (Notos Com), όμιλος Φάις (Unlimited), Shop & Trade της Mαριάννας Φούντα και του Γιώργου Σουρανάκη, AXF (Attrattivo, ALE), Altex (Funky Buddha) της οικογένειας Aλεξίου και Hall of Brands, αλυσίδα αθλητικών ειδών της επιχειρηματικής οικογένειας Σιόντη.
Tο νέο project αφορά το προσεχές λανσάρισμα εντός του 2023- του πρώτου εκπτωτικού marketplace με είδη μόδας, του Younique.gr.
Ήδη προχωρούν οι επαφές με ενδιαφερόμενους επενδυτές για την πλατφόρμα που συζητείται εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά φαίνεται ότι πλησιάζει η ώρα της διάθεσης του προς χρήση από τους καταναλωτές.
Όπως αναφέρουν εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες στην νέα προσπάθεια προς στενούς συνεργάτες τους, η εμφάνιση του διαδικτυακού Younique.gr δεν θα αργήσει και πλέον οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν από μήνα σε μήνα και από εβδομάδα σε εβδομάδα την έναρξη της λειτουργίας του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ