Ποσότητες ρεκόρ αργού πετρελαίου Ουραλίων μεταφέρει διά θαλάσσης η Ρωσία, στην προσπάθειά της να αντιπαρέλθει το αυξημένο κόστος μεταφοράς μετά τις ευρωπαϊκές κυρώσεις.
Συνολικά, πάνω από 14 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν στη θάλασσα αυτό τον μήνα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.
Στις αρχές του περασμένου μήνα, η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε σχεδόν όλες τις εισαγωγές αργού από τη Ρωσία ενώ εντάχθηκε στο σχέδιο της G7 που περιορίζει στα 60 δολάρια την τιμή στην οποία η Μόσχα μπορεί να πουλά κάθε βαρέλι της. Ως αποτέλεσμα, το κόστος ναύλων εκτινάχθηκε στα ύψη, καθώς τα πλοία γινόταν πιο δυσεύρετα.
Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο αποτελούν ρουτίνα στο εμπόριο πετρελαίου, με hotspot την ισπανική πόλη Θέουτα, στη βόρεια ακτή της Αφρικής, αλλά και την Καλαμάτα, γράφει το Bloomberg.
Επιπροσθέτως, τα δεξαμενόπλοια που μπορούν να κινούνται στον πάγο δεν πρέπει να απομακρυνθούν πολύ από τη Βαλτική, καθώς είναι απαραίτητα κατά τον ρωσικό χειμώνα και, όσο μακριά πλέουν, τόσο περισσότερο χρόνο θέλουν για να επιστρέψουν.
Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού αργού Ουραλίων,όμως, μεταφέρεται χιλιάδες μίλια μακριά, στην Ασία, με σχετικά μικρά δεξαμενόπλοια λόγω του ευρωπαϊκού μποϊκοτάζ, που δεν είναι τόσο κατάλληλα για εμπορικές συναλλαγές μεγάλων αποστάσεων.
Μέχρι στιγμής, συνολικά πέντε υπερδεξαμενόπλοια VLCC συμμετέχουν στις μεταφορές ρωσικού αργού από πλοίο σε πλοίο.
Τρία απ’ αυτά ολοκλήρωσαν το έργο τους στη Θέουτα και έπλευσαν στην Ασία. Δύο ακόμη VLCC περιμένουν στο ισπανικό λιμάνι, ενώ τουλάχιστον έξι aframax, που έχουν περίπου το ένα τρίτο της μεταφορικής ικανότητας των VLCC, αναμένεται να φτάσουν εκεί μέχρι το τέλος του μήνα, φορτωμένα πετρέλαιο Ουραλίων από τα λιμάνια της Βαλτικής.