Αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ προβλέπεται στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο διάσωσης της εταιρείας, η οποία θα φτάνει μέχρι και το 100% της σημερινής τους αξίας. Τούτο κρίνεται σκόπιμο προκειμένου να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα της επιχείρησης, ενώ παράλληλα θα εφαρμοστεί μια σφιχτή πολιτική μείωσης του λειτουργικού κόστους, με ό,τι αυτό μπορεί σημαίνει για τις μισθολογικές απολαβές των εργαζομένων, τα επιδόματά τους, την γενικότερη επενδυτική πολιτική του οργανισμού κ.λπ.
Η αύξηση θα εφαρμοστεί από το νέο έτος και θα αφορά σε όλα τα δρομολόγια, ενώ αναμένεται αναστολή ή και κατάργηση κάποιων «ζημιογόνων» δρομολογίων «ισχνού ενδιαφέροντος». Ωστόσο, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, οι ενδιαφερόμενοι που θα κλείνουν το εισιτήριό τους μέσω internet θα πληρώνουν λιγότερο. Η δυνατότητα απόκτησης εισιτηρίων ηλεκτρονικά αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2005, όταν ο ΟΣΕ υπέγραψε σχετική σύμβαση ύψος 8,5 εκατ. ευρώ, αλλά η εν λόγω υπηρεσία ουδέποτε λειτούργησε. Από την επόμενη εβδομάδα το καταναλωτικό κοινό θα μπορεί πλέον να προμηθεύεται τα εισιτήριά του ηλεκτρονικά.
Το πρόγραμμα εξυγίανσης της εταιρείας προβλέπει επίσης αύξηση κατά 50% και της τιμής των εισιτηρίων του Προαστιακού Αθηνών. Ας σημειωθεί ότι οι ζημίες που κατέγραψε ο Προαστιακός κατά το 2009 ήταν ύψους 45 εκατ. ευρώ, ενώ οι φετινές ζημίες υπολογίζεται ότι θα περιοριστούν στα 35 εκατ. ευρώ. Ανάλογες θα είναι και οι αυξήσεις των εισιτηρίων της ηλεκτοκινούμενης γραμμής έως το Κιάτο Κορινθίας.
Οι κινήσεις αυτές κρίθηκαν απαραίτητες για την περαιτέρω λειτουργία της επιχείρησης και αποσκοπούν στον εξορθολογισμό της σχέσης εσόδων – εξόδων, ώστε να εξισορροπηθούν τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης. Για παράδειγμα, τα έσοδα από τις μεταφορές κατά το έτος 2009 ανήλθαν σε 73,1 εκατ. ευρώ, με τα αντίστοιχα έξοδα να φτάνουν τα 279,4 εκατ. ευρώ!
Το κόστος μισθοδοσίας, επίσης, αναμένεται να μειωθεί από τα 93 εκατ. ευρώ του τρέχοντος έτους (που αποτελεί το 34% των γενικών εξόδων) στα 48 εκατ. ευρώ για το 2011. Αυτό θα επιτευχθεί όχι μόνο με περικοπές στα επιδόματα των εργαζομένων, αλλά και με την μείωση του αριθμού τους διά των μετατάξεων. Υπολογίζεται ότι με τις 751 μετατάξεις που έχουν δρομολογηθεί, ο αριθμός των εργαζομένων από 1.661 (β΄εξάμηνο 2010) θα φτάσει τους 910 (2011). Προβλέπεται επίσης πρόσληψη επιπλέον 300 υπαλλήλων, συνολικού ετήσιου μισθοδοτικού κόστους ύψους 6 εκατ. ευρώ.