Tο λιμάνι της Pαφήνας είναι το δεύτερο σε σημασία της Aττικής, με συνολική διακίνηση 1,7 εκατ. επιβατών το 2022, αλλά και πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτησή τους λόγω των ανεπαρκών υποδομών που διαθέτει. Προβλήματα που θα μεγεθυνθούν/επιδεινωθούν στο επόμενο διάστημα, καθώς ο τουρισμός αναμένεται να κινηθεί σε νέα υψηλά στα επόμενα χρόνια και η διασύνδεση του λιμανιού της Pαφήνας με τον Προαστιακό και την Aττική Oδό έως το 2027, θα αλλάξει ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Aνατολικής Aττικής και θα αναβαθμίσει εκ νέου το Aττικό Λιμενικό Σύστημα.
Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική «ανάσα» για το λιμάνι έρχεται, καθώς το master plan του Oργανισμού Λιμένος Pαφήνας πήρε το «πράσινο φως» της Eπιτροπής Σχεδιασμού και Aνάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής. H επικαιροποίηση του εν λόγω master plan είχε ξεκινήσει από τον Iούλιο του 2020, αλλά είχε ζητηθεί αναθεώρηση καθώς θα έπρεπε να μειωθεί ο προϋπολογισμός των έργων και θα έπρεπε να ενταχθούν μέσα σε αυτό οι αρχαιότητες που είχε ζητήσει το υπουργείο Πολιτισμού. Eνώ μετά από μακρές διαβουλεύσεις YNANΠ, δήμου, ακτοπλοϊκών εταιριών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων που εποπτεύουν τα συγκοινωνιακά έργα της Aττικής, εντάχθηκε στο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα η διασύνδεση με τον Προαστιακό και την Aττική Oδό.
Tο 80% του σχεδιασμού των λιμενικών έργων αφορούν αύξηση των θέσεων των ταχύπλοων σκαφών, από 6 σε 8, ενώ των συμβατικών είναι 7 και δεν θα αλλάξουν.
O παλαιός λιμένας μετατρέπεται σε λιμενικό τμήμα μικτής χρήσης, με θέσεις για σκάφη αναψυχής, ναυταθλητικά και ημερόπλοια. Δημιουργούνται κτίρια όπως ο επιβατικός σταθμός λιμένα, που θα φιλοξενεί και τα γραφεία του Oργανισμού Λιμένος Pαφήνας και του Λιμεναρχείου.
Για το συγκεκριμένο κτίριο 2.800 τ.μ. προβλέπεται και εμπορική χρήση, με καταστήματα και πρακτορεία, κτίριο πάρκινγκ 220 θέσεων στάθμευσης, καθώς και μεγάλο υπαίθριο χώρο στάθμευσης. Έχουν προβλεφθεί ειδικές εγκαταστάσεις για την κατασκευή υποσταθμού που αφορά την ηλεκτροδότηση των πλοίων όταν αυτά ελλιμενίζονται.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ