Πιθανότατα εντός της επόμενης διετίας, το Tiktok θα αναλάβει τα ηνία από το Facebook ως η πιο δημοφιλής πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης μεταξύ των νέων, με τη νέα πραγματικότητα να ενδέχεται να συμβεί σε λιγότερο από δύο χρόνια, όπως προκύπτει στην έκθεση “The 2023 Experiences Traveler ” της Arival και της Phocuswright.
Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά σε περισσότερους από 4.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία, το τρίτο τρίμηνο του 2022, με τη συμμετοχή 1.000 καταναλωτών ανά χώρα.
Σύμφωνα με αυτήν, ήδη, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις ενήλικες κάτω των 35 ετών χρησιμοποιούν το Tiktok ως πρώτη πηγή έμπνευσης, όταν αναζητούν νέες εμπειρίες, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ενώ το Facebook χάνει την επιρροή του σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Και δεν είναι μόνο η νεότερη γενιά που διαμορφώνει αυτή την τάση: περισσότεροι από ένας στους πέντε χρήστες των social media, ηλικίας 35 έως 54 ετών, στρέφεται επίσης στην πλατφόρμα βίντεο για να βρουν δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν στις διακοπές τους.
Ωστόσο, παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα του Tiktok, το Instagram παραμένει η πλατφόρμα με τη μεγαλύτερη επιρροή για όσους αναζητούν πράγματα να ασχοληθούν ενώ ταξιδεύουν. Περισσότερο από το 50% των ατόμων κάτω των 55 ετών χρησιμοποιούν το Instagram για τον σκοπό αυτό.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πανταχού παρόντα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, καθώς μόνο το 17% των ατόμων κάτω των 55 ετών δήλωσαν ότι θα συμμετείχαν σε μια εκδήλωση/δραστηριότητα στις διακοπές τους χωρίς να δημοσιεύσουν κάτι γι’ αυτήν.
“Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ήδη μια καθιερωμένη πηγή πληροφοριών και έμπνευσης για τον προγραμματισμό ταξιδιών, αλλά η ταχεία άνοδος των βίντεο μικρής διάρκειας και οι πλατφόρμες που τα διαδίδουν είναι έτοιμες να αλλάξουν την πορεία του συμβατικού ταξιδιώτη προς την αγορά”, λέει ο Douglas Quinby, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Arival.
Ειδικά οι νέοι -οι εύποροι millennials και οι Gen-Z- χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το TikTok και το Instagram, αντί για τις κλασικές λειτουργίες αναζήτησης και τους χάρτες, για να εξερευνήσουν και να διαπιστώσουν τι είναι διαθέσιμο, αλλά όχι για να διαβάσουν μακροσκελείς κριτικές και περιγραφές προϊόντων, όπως επισημαίνει ο κ. Quinby.
“Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι νεότεροι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν και αποφασίζουν για τον κόσμο είναι βαθιές, και η ταξιδιωτική βιομηχανία -ιδίως οι πάροχοι ταξιδιών, αξιοθέατων και εμπειριών- πρέπει να τις ενσωματώσουν στη στρατηγική μάρκετινγκ και περιεχομένου τους”, προσθέτει ο ίδιος.