Βάρος σε έναν από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας προσπαθεί να ρίξει η Κυβέρνηση Παπαδήμου, την ναυτιλία, που ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη στην παγκόσμια ναυτική δύναμη, η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αποδυναμωθεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας κατά 3,8% μειώθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, τον Οκτώβριο 2011 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2010, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, αυξήθηκε κατά 0,7%, έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Την ίδια ώρα οι Έλληνες ναυτικοί έχουν μειωθεί στις 15.000 με άμεσο τον κίνδυνο να χαθεί στο άμεσο μέλλον η ελληνική ναυτική τεχνογνωσία.
Η Κυβέρνηση προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αποχώρηση Ελλήνων εφοπλιστών από τη Μεγάλη Βρετανία και ποντάρει σε 14 σημεία για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, το οποίο είναι σε γνώση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και αποτελεί το απόσταγμα των προτάσεων που έχουν καταθέσει φορείς της ναυτιλίας, ναυτιλιακά στελέχη, σύμβουλοι του υπουργείου οικονομικών και της στελέχη της Δ.Ο.Υ Πλοίων.
Τα 14 σημεία
1. Σύσταση διακομματικής επιτροπής επανεξέτασης στο σύνολο του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας.
2. Ενθάρρυνση της εγγραφής ή επανεγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Απόφαση για επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ως «one stop shop».
3. Προσανατολισμός ανάπτυξης της Ελλάδας ως σημείο εκκίνησης της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των χερσαίων υποδομών.
4. Αυστηρός έλεγχος και συνέπειες στα «μαϊμού» δραστηριότητες στον τομέα εκμετάλλευσης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με συνεργασία των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας.
5. Ανάπτυξη εσωτερικού θαλάσσιου τουρισμού με ενίσχυση εταιρειών εκμετάλλευσης πλοίων μέχρι 100 επιβατών και σύνδεση διαφόρων τουριστικών προορισμών με ημερήσιες αντιδράσεις.
6. Χρηματοδότηση νέων τεχνολογιών στις επισκευαστικές ζώνες.
7. Άνοιγμα των επαγγελμάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
8. Περιφερειακές ενισχύσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα σε υποβαθμισμένες περιοχές, που τα κέρδη θα εισρεύσουν στην συγκεκριμένη περιφέρεια εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
9. Ενίσχυση εταιρειών για την κατασκευή και εκμετάλλευση περιφερειακών μαρίνων με επανεπένδυση ποσοστού των κερδών στις περιφέρειες αυτές.
10. Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων απαιτεί μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου σε ειδικά εξοπλισμένα πλοία και σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια και στην ενδοχώρα.
11. Κίνητρα για την ίδρυση ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων σε υποβαθμισμένες περιοχές με επανεπένδυση των κερδών στις περιοχές αυτές.
12. Με το καθεστώς της αυτοχρηματοδότησης, να γίνει διάθεση σε ιδιώτες της δυνατότητας να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν μαρίνες ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών σε διάφορα μέρη της Ελλάδος.
13. Δυνατότητα αντικατάστασης των υπερήλικων επαγγελματικών σκαφών με παροχή κινήτρων.
14. Ενίσχυση των θαλασσίων μεταφορών με σύνδεση με την ενδοχώρα.