Κοψοχρονιά πούλησε τέσσερα αεροσκάφη τύπου Airbus A340-300 στην εταιρεία Apollo Aniation Group το ελληνικό Δημόσιο, μετά από απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είχαν “παροπλιστεί” από τον Οκτώβριο του 2009 όταν και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές σταμάτησαν τη δραστηριότητά τους και η η τιμή τους έπεσε σημαντικά.
Το τίμημα, το οποίο δεν ανακοινώθηκε επίσημα από το υπουργείο Οικονομικών, ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ, με τους πιλότους και τους τεχνικούς της πρώην Ολυμπιακής να κάνουν λόγο για εξαιρετικά χαμηλή τιμή προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης της εταιρείας τα αεροπλάνα αυτά εκτιμήθηκαν το 2009 σε περίπου 25 εκ. ευρώ το καθένα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στον διαγωνισμό που έγινε το 2010 σύμφωνα με πληροφορίες η Cirrus Airlines είχε προσφέρει το υψηλότερο τίμημα ύψους 93 εκατ. ευρώ αλλά όταν εκλήθη να υπογράψει τη σύμβαση έκανε πίσω. Η δεύτερη προσφορά ύψους 85 εκατ. ευρώ έγινε από εταιρεία της οποίας η φερεγγυότητα αμφισβητήθηκε από τον σύμβουλο του ελληνικού Δημοσίου και η τρίτη ύψους 36 εκατ. ευρώ κρίθηκε ασύμφορη. Ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Φέτος η υψηλότερη προσφορά ήταν 40,3 εκατ. δολάρια ή 31 εκατ. ευρώ.
Εγκρίθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή η εισήγηση του χρηματοοικονομικού συμβούλου (Lazard & Co Limited) σχετικά με την κατακύρωση της πώλησης των αεροσκαφών στην εταιρεία Apollo Aviation Group. «Εάν τα αεροσκάφη είχαν πωληθεί με το κλείσιμο της εταιρίας όταν ακόμα ήταν πλόϊμα η τιμή και για τα 4 θα μπορούσε να φτάσει ακόμα και στα 170 με 180 εκατ. ευρώ», λέει ο Γρηγόρης Κωσνταντέλλος, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών της Ολυμπιακής.
«Εάν αληθεύει ότι πουλήθηκαν προς 31 εκατ. ευρώ και τα 4 αεροπλάνα, τότε μιλάμε για τιμή scrap», λένε οι τεχνικοί.
Το βασικό λάθος, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο ήταν στη διαχείριση <Εμείς βάλαμε πωλητήριο και τα καθηλώσαμε στο έδαφος ενώ αυτό που θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει είναι να τα δώσουμε σε μεγάλο οίκο leasing αερσκαφων ώστε και να συντηρούνται σωστά και να λαμβάνουμε ενοίκια έως και 350.000 δολαρίων το χρόνο για το καθένα . Αντί γι΄αυτό στείλαμε το λάθος σήμα στην αγορά που είναι αμείλικτη και τα αεροπλάνα έχασαν τριών ετών αξία».