Σε «ξέρα» πέφτουν -το ένα μετά το άλλο- τα πλοία της ακτοπλοΐας αφού η οικονομική κρίση έχει θέσει τα πλοία σε ακινησία ή σε παρατεταμένη ακινησία το τελευταίο τρίμηνο.
Συνολικά, ακινητοποιημένα παραμένουν δέκα επιβατηγά πλοία ενώ δεν υπολογίζονται εκείνα που που αξιοποιώντας την ετήσια ακινησία τους, την εξαντλούν όλη.
Πρόκειται για πλοία όπως το «Blue Star II» ή τα «Kriti I» και «Kriti II» που ασκούσαν μέχρι πρότινος σημαντικό έργο στην ακτοπλοΐα και τέθηκαν ουσιαστικά εκτός δρομολογίων λόγω υψηλού κόστους λειτουργίας.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πραγματοποιούν πλέον τα απολύτως απαραίτητα δρομολόγια και στο πλαίσιο αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται νέο κύμα αιτήσεων ακύρωσης δρομολογίων στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η εταιρεία δρομολογεί σε ετήσια βάση ένα πλοίο σε συγκεκριμένη γραμμή δηλώνοντας και τα δρομολόγια που αυτό θα κάνει. Στο πλαίσιο λοιπόν της νομοθεσίας μπορεί να ζητήσει είτε την αποδρομολόγηση του πλοίου είτε τον περιορισμό των δρομολογίων.