Επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ότι υπάρχει απειλή εκ μέρους κοινοπραξιών -που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους- να αποχωρήσουν από τα έργα, λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, που παίρνει διαστάσεις, το «μπλοκάρισμα» της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου.
«Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερά» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκρίωτης μιλώντας στον σταθμό ΣΚΑΙ.
Ο υφυπουργός Υποδομών, χαρακτήρισε λάθος την κίνηση πολιτών να μην πληρώνουν διόδια. Ζημιώνουν, ανέφερε, όχι μόνο το κράτος που εισπράττει μόνο τον ΦΠΑ από το κάθε αντίτιμο διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά, θα στραφούν εναντίον του δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη. Πάντως, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν πράγματι ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητοδρόμους ετοιμάζονται να στείλουν χιλιάδες κατασχετήρια, εναντίον οδηγών που σηκώνουν τις μπάρες, καθώς φωτογραφίζονται αυτομάτως οι αριθμοί των αυτοκινήτων τους ή να βρουν άλλους τρόπους, σε συνεργασία με το Ελληνικό δημόσιο, να υπάρξουν συνέπειες.
Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε, επίσης, ότι εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης και τη μη πληρωμή διοδίων, καθώς και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις. «Εμείς» υπογράμμισε ο υφυπουργός, «θεωρούμε πως οι απαιτήσεις των τραπεζών είναι υπερβολικές. Το δημόσιο θα προσπαθήσει και θα τα καταφέρει να είναι σωστό στις συμβατικές του υποχρεώσεις».
Όπως εξήγησε, οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες έχουν κληθεί από το Υπουργείο Υποδομών, σ΄ έναν υπεύθυνο διάλογο για να «σωθούν οι αυτοκινητόδρομοι». Κι αυτό είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου και των ίδιων των εταιρειών. Πρέπει, σημείωσε, να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή.