Η κρίση στη ναυτιλία κρατάει ψηλά τα σκήπτρα
Στην τρικυμία των χρηματιστηριακών αγορών έχουν περιέλθει αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες με τις μετοχές ορισμένων εξ αυτών να διαπραγματεύονται κάτω του 1 δολαρίου.
Οι ναυτιλιακές μετοχές έχουν μπει σε περιδίνηση και δέχονται ασφυκτικές πιέσεις. Η Paragon Shipping, η Freeseas και η NewLead είναι μεταξύ των εταιρειών που έλαβαν ειδοποίηση από τις χρηματιστηριακές αγορές, για να προχωρήσουν σε προσαρμογή στις απαιτήσεις της νομοθεσίας.
Όπως ορίζει η νομοθεσία της χρηματιστηριακής αφοράς, σε περίπτωση που η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται φια περισσότερο από 30 μέρες κάτω του ενός δολαρίου, δίνεται μια περίοδος χάριτος στην εταιρεία ώστε να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα που θα τη βοηθήσει να επανέλθει η τιμή της μετοχής πάνω από το 1 δολάριο.
Σύμφωνα με τον κανονισμό, η περίοδος αυτή ορίζεται στις 180 ημέρες, προκειμένου η εταιρεία να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του, σε αντίθετη περίπτωση, οι εταιρείες προχωρούν συνήθως σε reverse split των μετοχών.
Η ναυτιλιακή κρίση είχε τα πρώτα θύματά της. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της προσφυγής στα δικαστήρια από τους πιστωτές εταιρειών όπως η General Maritime και η Omega Navigation. Ο οίκος Fitch Ratings εκτιμά ότι, τους επόμενους δώδεκα μήνες, θα αυξηθεί ο αριθμός των εταιρειών που θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των προβληματικών δανείων.