Καταφύγιο στο θαλάσσιο τουρισμό θα μπορούσε να βρει η ελληνική οικονομία, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος τονίζοντας μάλιστα ότι αν και ο συγκεκριμένος τουρισμός και το ελληνικό yachting, αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες της Οικονομίας, βρίσκονται σε καταστρεπτική τροχιά.
Ο κ. Στελλιάτος, σε δηλώσεις του στην «Ναυτεμπορική», ανέφερε ότι οι ναυλώσεις στα ιστιοπλοϊκά και τα μηχανοκίνητα άνευ πληρώματος κινούνται σε επίπεδα κατά 30% κάτω σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, δεκάδες χιλιάδες τουρίστες επισκέπτονται την Ελλάδα και απολαμβάνουν την ιστιοπλοΐα λόγω της πολυνησίας και των κλιματολογικών συνθηκών στο Ιόνιο και στο Αιγαίο.
Στο Ντίσελντορφ
Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα που φέρνει για την πτώση των ναυλώσεων. Πρόσφατα «η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία σε ιστιοπλοϊκά επαγγελματικά σκάφη συμμετείχε, όπως κάθε χρόνο, στη διεθνή έκθεση του Ντίσελντορφ κατά τη διάρκεια της οποίας τα παρελθόντα χρόνια κλείνονταν ναύλα με προορισμό την Ελλάδα σε 80 μέχρι 100 σκάφη. Φέτος όμως η έκθεση έκλεισε με μονοψήφιο αριθμό ναυλώσεων και πιο συγκεκριμένα μόνο οκτώ».
Οι ναυλώσεις στα επανδρωμένα επαγγελματικά πλοία τα οποία φιλοξενούν μέχρι 12 επιβάτες και απασχολούν 8 – 10 άτομα ελληνικά πληρώματα είναι κάτι παραπάνω από τραγική, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ. Είναι ζήτημα αν στα 700 επανδρωμένα ελληνικά τουριστικά πλοία να υπάρχουν σήμερα 10 έως 15 ναυλώσεις. «Η σκέψη όλων των εταιρειών των επαγγελματικών πλοίων είναι: θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι τα πλοία ή θα μείνουν παροπλισμένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται;».
Ταυτόχρονα η ανεργία των ναυτικών που ναυτολογούνται στα ελληνικά τουριστικά πλοία έχει «χτυπήσει κόκκινο». Επίσης τα ναυπηγεία Περάματος όπου συντηρούνται όλα τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ιδιοκτήτων Ναυπηγείων Περάματος, Θεολόγο Κατσουλάκη, είναι σε απόγνωση.
Παράλληλα οι μαρίνες της Ελλάδος, «όσες υπάρχουν και οι μαρίνες που έχουν περιέλθει σε χεριά ιδιωτών που βρίσκονται σε λίαν ικανοποιητικά επίπεδα ευρωπαϊκών προδιαγραφών (όπως αυτές της Ζέας και του Φλοίσβου) αντί να είναι γεμάτες, προσπαθούν να επουλώσουν τις απώλειές τους, λόγω της αποχωρήσεως των ήδη ελλιμενιζόμενων σκαφών, για τις ανταγωνίστριες χώρες Τουρκία, Κροατία και Μαυροβούνιο», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Στελλιάτος.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος, Σταύρο Κατσικάδη, οι μαρίνες έχουν απώλειες σε πληρότητα και τζίρο της τάξεως 25%. Ο λόγος είναι απλός, η μη ύπαρξη εκσυγχρονισμένου νομοθετικού πλαισίου και σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος.
Εντός των ημερών αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο για το Θαλάσσιο Τουρισμό, ένα νομοσχέδιο που πέρασε από πέντε υπουργούς Ναυτιλίας τα τελευταία δύο χρόνια. «Πρέπει να ψηφιστεί για να γνωρίζει ο κλάδος του ελληνικού yachting πού βαδίζει και τι τον περιμένει», σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ.
Επιπλέον θα πρέπει η πολιτεία, τα αρμόδια υπουργεία, οι αρχηγοί των κομμάτων, οι βουλευτές να συστρατευθούν μαζί με τους φορείς του θαλασσίου τουρισμού και το ελληνικό επαγγελματικό yachting, ώστε να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα που υπάρχει για τη χώρα μας λόγω των τεραστίων οικονομικών προβλημάτων και των επεισοδίων που λαμβάνουν χώρα στο κέντρο της Αθήνας.