Λιγότερες κατά δύο είναι από σήμερα οι διεκδικητές των 24 άγονων γραμμών.
Πιο συγκεκριμένα εκτός τέθηκαν οι αεροπορικές εταιρείες Minoan Air και Aeroland, μετά και από σχετικές ενστάσεις που είχαν υποβάλλει οι υποψήφιες στον ίδιο διαγωνισμό εταιρείες Aegean Airlines , Olympic Air και Astra Airlines.
Μετά από αυτή την εξέλιξη οι μνηστήρες για τα επιδοτούμενα δρομολόγια είναι τέσσερις καθώς στη διαδικασία παραμένουν οι Olympic Air που ενδιαφέρεται για 14 δρομολόγια, Aegean Airlines που ενδιαφέρεται για οκτώ δρομολόγια, και οι Sky Express και Astra Airlines, οι οποίες «κατεβαίνουν» διεκδικώντας από έξι δρομολόγια η κάθε μια.
Στην επόμενη φάση του διαγωνισμού αναμένεται το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οι οποίες θα κρίνουν και τους αναδόχους για τις 24 άγονες γραμμές.
Οι διεκδικητές
Οι εταιρείες και τα δρομολόγια που διεκδικούν έχουν ως εξής:
OLYMPIC AIR διεκδικεί τα δρομολόγια, Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Μήλος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Σκιάθος, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια, Αθήνα – Κάλυμνος, Ρόδος – Καστελόριζο, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα.
Αντίστοιχα, η AEGEAN AIRLINES ενδιαφέρεται για τις γραμμές, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Σκιάθος, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
Η ASTRA AIRLINES διεκδικεί τα δρομολόγια, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη -Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα – Σητεία, Θεσσαλονίκη – Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
Η SKY EXPRESS έχει υποβάλλει πρόταση για τα δρομολόγια, Λήμνος -Μυτιλήνη -Χίος – Σάμος – Ρόδος, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Ακτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Ακτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος – Κύθηρα, Αθήνα – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Σκύρος.
Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκε και τυπικά η ανάδειξη της Olympic Air, μοναδικής υποψήφιας, ως αερομεταφορέας αποκλειστικής εκμετάλλευσης, από 01/04/2012 έως 31/03/2016, των τακτικών αεροπορικών γραμμών:
-Αθήνας-Σύρου-Αθήνας έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος 2.282.930,52 ευρώ.
-Αθήνας-Ζακύνθου-Αθήνας έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος 4.311.859,07 ευρώ.
Οι δυο παραπάνω γραμμές ήταν οι καινούργιες άγονες γραμμές και δεν εντάσσονταν στο μεγάλο διαγωνισμό των 24 άγονων γραμμών.