Πρόβλημα μεγαλύτερο από εκείνο της κρίσης δημιουργεί στον ΟΤΕ η ΕΕΤΤ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Μιχάλη Τσαμάζ.
Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο κ. Τσαμάζ αποκάλυψε ότι ο ΟΤΕ προσανατολίζεται σε νέα μείωση του εργασιακού κόστους προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά του εν μέσω των αντίξοων οικονομικών συνθηκών αλλά και των πολιτικών του ρυθμιστή.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ η διοίκηση θα ξεκινήσει εντός διμήνου ή τριμήνου συνομιλίες με τους εργαζομένους με στόχο την περικοπή επιδομάτων και ωριμάνσεων.
«Έχουμε τη συμφωνία με την Ομοσπονδία. Μέλημά μας είναι να τη διατηρήσουμε και πάνω σε αυτή να καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος ακόμη περισσότερο. Δε θέλουμε να χαλάσουμε τη συμφωνία γιατί διασφαλίζει θέσεις εργασίας. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μας τα επιβάλλει πια ο νόμος, π.χ. το πάγωμα των ωριμάνσεων», τόνισε ο κ. Τσαμάζ.
Στόχος του ομίλου είναι να περικόψει το εργασιακό κόστος στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, σε βάθος τριετίας-τετραετίας, στο 22-23% των εσόδων, από 35% που είναι τώρα. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της τριετούς συλλογικής σύμβασης, της φυσιολογικής μείωσης του προσωπικού (natural attrition).
Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, ο οργανισμός σχεδιάζει ακόμα και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, υπό δύο προϋποθέσεις: ότι θα διορθωθεί το φορολογικό καθεστώς των επιδομάτων για τις εθελούσιες και ότι θα δοθεί η δυνατότητα αυτασφάλισης στο ΤΑΠΟΤΕ.
Εμπόδιο η ΕΕΤΤ
Ο ΟΤΕ χάνει κάθε τετράμηνο περίπου 100.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, γεγονός που ο Οργανισμός αποδίδει περισσότερο στις πολιτικές του ρυθμιστή ΕΕΤΤ παρά στην οικονομική κρίση.
«Ο ρυθμιστής έχει δημιουργήσει στον ΟΤΕ μεγαλύτερο πρόβλημα από ό,τι η οικονομική κρίση… αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα δε συμβαίνει με κανέναν άλλο ρυθμιστή στην Ευρώπη», είπε ο κ. Τσαμάζ.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι ρυθμιζόμενες τιμές λιανικής του ΟΤΕ κυμαίνονται σε επίπεδα 50% υψηλότερα από αυτές των ανταγωνιστών, σε σύγκριση με επίπεδο 10-15% μεταξύ ηγετών αγοράς και εναλλακτικών στην Ευρώπη.
Εφόσον η ΕΕΤΤ εγκρίνει τα νέα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, ο οργανισμός θα καταφέρει να μειώσει τη διαφορά τιμής του στο 20-25%, κάτι που θα του επιτρέψει να περιορίσει τις απώλειες πελατών και την πτώση εσόδων. Η εταιρεία αναμένει πτώση εσόδων γύρω στο 8-9% φέτος.