Διαψεύδονται οι ελπίδες των καταναλωτών για «συγκράτηση» των τιμών καυσίμων μέσω της θέσπισης πλαφόν στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Η πρόταση του Υπουργείου Ανάπτυξης που προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν ΦΠΑ), απορρίφθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών για δημοσιονομικούς λόγους, καθώς το ΥΠΟΙΚ εκτιμά πως η υλοποίησή της θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο Προϋπολογισμός.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», το σχέδιο προέβλεπε πως ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ το λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.
Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο (695 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο ΦΠΑ. Έτσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο ΦΠΑ (23%), με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι οδηγοί στα βενζινάδικα.
Από την πλευρά τους, οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν πως η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή.