Είκοσι ακόμη ηλεκτροκίνητοι συρμοί θα προστεθούν στο στόλο των τρένων Desiro της Siemens που χρησιμοποιείται στο περιφερειακό σιδηροδρομικό σύστημα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Συγκεκριμένα, οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις London Midland και First TransPennine Express, καθώς και η εταιρεία leasing Angel Trains Ltd. (ATL), ανέθεσαν τη συγκεκριμένη παραγγελία στο Τμήμα Σιδηροδρομικών Συστημάτων της Siemens. Το ύψος της παραγγελίας αγγίζει τα €170 εκατομμύρια και περιλαμβάνει τόσο την παράδοση, όσο και τη συντήρηση των τρένων.
Οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί θα ενισχύσουν τις υπηρεσίες που προσφέρει η London Midland και θα αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες ντιζελοκίνητους συρμούς της First TransPennine Express. Τα νέα τρένα θα χρησιμοποιηθούν στα δρομολόγια που συνδέουν το Αεροδρόμιο του Μάντσεστερ με τη Γλασκώβη και το Εδιμβούργο, στη Σκωτία. Η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί στη μονάδα παραγωγής τροχαίου υλικού της Siemens στο Κρέφελντ της Γερμανίας, ενώ η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2013 και θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2014.
Στο πλαίσιο της παραγγελίας, η London Midland θα παραλάβει δέκα συρμούς της σειράς 350/3 και η First TransPennine Express δέκα συρμούς της σειράς 305/4. Και οι δυο σειρές είναι προσαρμοσμένες ακριβώς στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του Βρετανικού σιδηροδρομικού δικτύου (British Rail Class). «Είμαστε περήφανοι που ο στόλος των τρένων Desiro συνεχίζει να παρέχει αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό της Μεγάλης Βρετανίας, έπειτα από εννιά χρόνια. Με χαρά βλέπουμε το στόλο μας να αυξάνεται. Αυτό αποδεικνύει πόσο ικανοποιημένοι είναι οι πελάτες μας με τα τρένα Desiro και επιβεβαιώνει την αξιοπιστία τους», δήλωσε ο Hans-Jφrg Grundmann, Διευθύνων Σύμβουλος του Τμήματος Σιδηροδρομικών Συστημάτων της Siemens.
Οι συρμοί που θα παραλάβει η First TransPennine Express προορίζονται για τις υπεραστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην Κεντρική Γραμμή της Δυτικής Ακτής, η οποία συνδέει το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ με το Εδιμβούργο και τη Γλασκώβη. Οι συρμοί που θα παραλάβει η London Midland θα αξιοποιηθούν για να ενισχυθούν οι υπάρχουσες συγκοινωνιακές υπηρεσίες στο Λονδίνο και σε ολόκληρη την Κεντρική Γραμμή της Δυτικής Ακτής. Το αμαξοστάσιο της Siemens στο Μάντσεστερ θα στεγάσει τους νέους συρμούς.
Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών φτάνει τα 110 μίλια την ώρα και η λειτουργία τους γίνεται σε γραμμή εναλλασσόμενου ρεύματος τάσης 25 kV. Και οι δύο στόλοι έχουν τη δυνατότητα να διοχετεύουν την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα στο υπέργειο σύστημα ηλεκτροφόρων καλωδίων. Παράλληλα, μπορούν να παρέχουν συμβουλευτικές πληροφορίες στον οδηγό σχετικά με τη βελτίωση της έλξης, συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τα τρένα Desiro έχουν ήδη αποσπάσει μια σειρά βραβείων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως το Χρυσό και Ασημένιο Γαλλικό Κλειδί του περιοδικού Modern Railways, για την αξιοπιστία που επέδειξαν σε πληθώρα περιπτώσεων. Το πιο πρόσφατο βραβείο – ένα Χρυσό Γαλλικό Κλειδί – απονεμήθηκε πέρσι στη σειρά 350/2. Ο στόλος κάλυψε συνολικά 615.000 χιλιόμετρα σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων, χωρίς να παρουσιαστεί κάποια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας έτσι ρεκόρ για τα επιβατικά τρένα της Βρετανίας.
Η επιτυχία της βρετανικής οικογένειας των τρένων Desiro ξεκίνησε το 2003, όταν η εταιρεία First Great Eastern (που αργότερα μετονομάστηκε σε Greater Anglia) έθεσε σε λειτουργία τα πρώτα τρένα Desiro, στο δρομολόγιο μεταξύ Λονδίνου και της Περιφέρειας Ανατολικής Αγγλίας (East Anglia).
Τα τρένα αυτά είχαν αγοραστεί από την εταιρεία Angel Trains Limited, η οποία προχώρησε αργότερα στην αγορά άλλων 243 συρμών, συμπεριλαμβανομένων των τρένων της τελευταίας παραγγελίας. Σήμερα, στις γραμμές του Ηνωμένου Βασιλειού, χρησιμοποιούνται πάνω από 370 τρένα Desiro, εκτελώντας δρομολόγια σε όλο το μήκος της χώρας. Με περίπου 1.500 βαγόνια, τα τρένα αυτά στεγάζονται στα αμαξοστάσια της Siemens στις πόλεις Άκτον, Νόρθαμ, Μάντσεστερ, Υόρκη, Νορθάμπτον και Γλασκώβη.