Αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η τροπολογία για τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των ιδιοκτητών των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, με τη ρύθμιση αυτή το επάγγελμα των βυτιοφορέων παραμένει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» για άλλα οκτώ χρόνια.
Επίσης, καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».
Την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου» ζητεί η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ).
Η ΟΦΑΕ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «φωτογραφική διάταξη», η οποία αποτελεί «πληρωμή επιταγής που έχει ως εκδότη συγκεκριμένα στελέχη του κόμματος της ΝΔ από τον τομέα Μεταφορών και συντεχνιών που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».
Με βάση την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου 3887/2010» (πρόκειται για τον νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».
Ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν ισχύει για τις άδειες φορτηγών ΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν, σύμφωνα με τον Νόμο 3887/2010 και διαθέτουν άδεια οδικών μεταφορών.
Απαντώντας στις καταγγελίες, το υπουργείο Μεταφορών υποστηρίζει ότι «με τη συγκεκριμένη τροπολογία δεν προστατεύονται οι βυτιοφορείς, καθώς οποιοσδήποτε μεταφορέας το επιθυμεί θα μπορεί να ζητήσει να εκδοθεί καινούργια άδεια μεταφοράς καυσίμων».