Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services η διαφημιστική δαπάνη σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μειώθηκε κατά 14,7% το 2010.
Η υψηλότερη μείωση σημειώθηκε στο ραδιόφωνο (25%) και ακολουθούν η τηλεόραση (18%) και τα περιοδικά (16%). Στις εφημερίδες οι απώλειες ήταν 1,7%.
Στα τηλεοπτικά μέσα, την πρώτη θέση είχε το Mega (175.134.699 ευρώ) και ποσοστό της συνολικής πίτας 30,03% (από 226.209.213 ευρώ και 31,65% το 2009), δεύτερος ήταν ο Antenna με 150.822.923 ευρώ και 25,86% (από 154.602.370 ευρώ και 21,63%), τρίτος ο Alpha με 89.717.021 ευρώ και 15,38% (από 104.237.264 ευρώ και 14,58 %) και τέταρτο το Star με 80.120.902 ευρώ και 13,74% (από 118.803.121 ευρώ και 16,62 %). Στην πέμπτη θέση ήταν το Alter με 58.266.765 ευρώ και 9,99% (από 78.733.355 ευρώ και 11,01% το 2009), η ΝΕΤ με 21.830.058 ευρώ και 3,74% (από 21.964.475 ευρώ και 3,07 %), η ΕΤ1 με 5.270.541 ευρώ και 0,9% (από 8.025.661 ευρώ και 1,12%) και η ΕΤ3 με 398.802 ευρώ και 0,07% (από 463.371 ευρώ και 0,06%).
Σχετικά με το μερίδιο αγοράς, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο οι εφημερίδες, κατάφεραν να κερδίσουν 3% (παίρνοντας το 23% του συνόλου), κέρδος που αντιστοιχεί σε αύξηση μεριδίου 15%.
Την ίδια ώρα, το μερίδιο του ραδιοφώνου από τη συνολική διαφημιστική «πίτα» συρρικνώθηκε κατά 20% σε σχέση με το 2009, υποχωρώντας στο 6,5%.
Συγκεκριμένα, η διαφημιστική δαπάνη ανήλθε στα 1,88 δισ. ευρώ, από 1,21 δισ. ευρώ που ήταν το 2009. Πρέπει όμως να σημειωθεί πως για το 2010 περιλαμβάνονται και τα έσοδα της «Χρυσής Ευκαιρίας» (άρχισαν να προσμετρούνται το 2010), καθώς η πτώση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη αν δεν υπολογίζονταν αυτά.
Πηγή: tanea.gr