Στροφή στην… ποιότητα σε βάρος της ποσότητας φαίνεται πως πραγματοποίησαν το τελευταίο διάστημα οι εφοπλιστικές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-Fairplay και του Κομίτι στο Λονδίνο, σύμφωνα με την οποία κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 μηνών, ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, παρουσιάζει μείωση σε αριθμό αλλά αύξηση σε χωρητικότητα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων μειώθηκε κατά 88 και έφθασε στα 3.760 πλοία, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε και άγγιξε τα 264,054 εκατομμύρια τόνους αυξημένη κατά 2,3 εκατομμύρια. Στα στοιχεία υπολογίζονται και 437 υπό ναυπήγηση πλοία, διαφόρων κατηγοριών.
Παράλληλα, λόγω των συνεχιζόμενων ανησυχιών σχετικά με τη διαρθρωτική οργάνωση της διοίκησης της σημαίας, παρατηρείται μείωση στο στόλο των πλοίων που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία. Σήμερα αποτελείται από 862 πλοία με ελληνική σημαία 74,5 εκατ. τόνων, έναντι 917 το 2011 και 969 το 2010, 79,7 εκατ. τόνων το 2011 και 80,5 εκατ. τόνων το 2010.
Τα στοιχεία για το 2012 περιλαμβάνουν 85 πλοία για το 2012, έναντι 127 πλοίων που έχουν παραγγελθεί το 2011 και 189 το 2010.
Όσο αφορά τα νηολόγια για το 2011, η ελληνική σημαία έχασε τα περισσότερα πλοία ελληνικών συμφερόντων, 55 στον αριθμό, και ακολουθεί ο Παναμάς με 33, η Κύπρος με 23, Άγ. Βικέντιος 14.
Στον αντίποδα, αύξηση παρουσίασαν η σημαία της Λιβερίας με 38 πλοία, τα Μarshall Islands με 15, το Χονγκ Κόνγκ με 11 οι Μπαχάμες με 7 και η Μάλτα με 5.
Το ελληνικό νηολόγιο, ωστόσο, παραμένει πρώτο στα προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών με 862 πλοία χωρητικότητας 74,5 εκ. τόνων και ακολουθεί η Λιβερία με 630 πλοία 45,8 εκ. τόνων και η Μάλτα με 523 πλοία χωρητικότητας 36,1 εκ. τόνων, Νήσοι Μάρσαλ με 491 πλοία 35,8 τόνων, ο Παναμάς με 408 πλοία 22,6 εκατ. τόνων, οι Μπαχάμες με 293 πλοία 16,2 εκατ. τόνων και η Κύπρος με 235 πλοία 15 εκατ. τόνων.