Το ορόσημο της ευελιξίας
οι καινοτομίες της τρίτης γενιάς Zafira δεν σταματούν στη νέα, ευέλικτη διάταξη καθισμάτων. Το Zafira Tourer σηματοδοτεί ένα άλμα εξέλιξης και εκφράζει νέες φιλοδοξίες. Είναι ο ιδανικός σύντροφος για οικογένειες και όχι μόνο.
Προσφέροντας ένα τέλειο μίγμα λειτουργικότητας και προσωπικών ανέσεων, το νέο Opel Zafira Tourer μεταφέρει τις αρετές του Insignia στην κατηγορία οχημάτων ενός όγκου – premium χαρακτηριστικά, καινοτόμες τεχνολογίες και ανάγλυφη, δυναμική σχεδίαση. Η Opel ίδρυσε την κατηγορία επταθέσιων, μικρομεσαίων πολυμορφικών το 1999. Με πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα Flex7, το νέο Zafira Tourer θέτει τώρα νέα πρότυπα στην ευελιξία και το περιβάλλον εσωτερικού.
Όμως οι καινοτομίες της τρίτης γενιάς Zafira δεν σταματούν στη νέα, ευέλικτη διάταξη καθισμάτων. Το Zafira Tourer σηματοδοτεί ένα άλμα εξέλιξης και εκφράζει νέες φιλοδοξίες. Είναι ο ιδανικός σύντροφος για οικογένειες και όχι μόνο. Η κομψή σχεδίαση, η ευρύχωρη καμπίνα που θυμίζει πολυτελές σαλόνι, το αναβαθμισμένο πλαίσιο και οι νέες τεχνολογίες υπόσχονται μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με μέγιστη άνεση και ασφάλεια. Η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye αποτελεί τη βάση για μία σειρά καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης και η Opel είναι η πρώτη από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσφέρει ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό με προσαρμοζόμενο έλεγχο ταχύτητας, βασισμένο σε ραντάρ.
Ευέλικτα καθίσματα
Όπως στις δύο πρώτες γενιές Zafira, η μέγιστη ευελιξία χωρίς την αφαίρεση καθισμάτων είναι η βασική φιλοσοφία του Zafira Tourer. Οι μηχανικοί της Opel έχουν αναβαθμίσει σημαντικά τη φιλοσοφία καθισμάτων Flex7. Ενώ ολόκληρη η τρίτη σειρά εξακολουθεί να αναδιπλώνεται πλήρως στο πάτωμα, η δεύτερη σειρά έχει ανασχεδιαστεί: Δεν είναι πλέον μονοκόμματος πάγκος, αφού αποτελείται από τρία ανεξάρτητα ατομικά καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργούν μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Το καθένα μετακινείται εμπρός/πίσω σε μια διαδρομή 210 mm.
Ο επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να απολαμβάνουν ευρυχωρία και ανέσεις τύπου λιμουζίνας χάρη στο μοναδικό, προαιρετικό σύστημα Lounge Seating. Με έναν έξυπνο μηχανισμό αναδίπλωσης, η πλάτη του μεσαίου καθίσματος της δεύτερης σειράς αναδιπλώνεται και περιστρέφεται δίνοντας τη θέση της σε αναπαυτικά υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων. Η διαμήκης διαδρομή των εξωτερικών καθισμάτων στην περίπτωση αυτή φτάνει τα 280 mm – 70 mm παραπάνω σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση, και 80 mm παραπάνω από το τρέχον Zafira. Τα εξωτερικά καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά 50 mm προς το κέντρο της καμπίνας – πραγματική καινοτομία στην κατηγορία.
Ο συνδυασμός της ‘δισδιάστατης κίνησης’ (διαμήκης και εγκάρσια ρύθμιση) εγγυάται κορυφαία επίπεδα άνεσης και δίνει την αίσθηση στους επιβάτες ότι ταξιδεύουν σε ένα ‘σαλόνι σε τροχούς’, με μέγιστη ατομική ευρυχωρία και εργονομία. Αυτή η έμφαση στην προσωπική άνεση κάνει το Zafira Tourer κάτι παραπάνω από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι σχεδιαστές της Opel μετέτρεψαν το ευέλικτο εσωτερικό σε μία όαση χαλάρωσης, όπου όλοι θα μπορούν να απολαμβάνουν ένα ευρύχωρο και άνετο περιβάλλον, είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι ή για εκδρομή με φίλους.
Μοναδικά χαρακτηριστικά αυξάνουν την ευελιξία του Zafira Tourer
Χάρη στην έξυπνη διάταξη της καμπίνας και το ευέλικτο σύστημα καθισμάτων, το Zafira Tourer προσφέρει χώρο αποσκευών 710 λίτρων σε πενταθέσια μορφή (65 λίτρα παραπάνω από το τρέχον Zafira), και μέχρι 1.860 λίτρα (+ 40 λίτρα) με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα.
Το Zafira Tourer διαθέτει επίσης πάνω από 30 αποθηκευτικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένης της επαναστατικής, πολυλειτουργικής κεντρικής κονσόλας FlexConsole. Το νέο σύστημα αποτελεί ένα ακόμα δείγμα υψηλής ευελιξίας του Zafira Tourer. Το υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και η ποτηροθήκη μετακινούνται πάνω σε αλουμινένιες ράγες στα πιο πρακτικά και προσβάσιμα σημεία, για ευέλικτη χρήση του χώρου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.
Σπορ εμφάνιση
Μπροστά κυριαρχούν δύο τολμηρές γραμμές σχήματος μπούμερανγκ που ξεκινούν από την κορυφή των φωτιστικών σωμάτων και καταλήγουν στους προβολείς ομίχλης, η χαρακτηριστική κεντρική πτυχή Opel και η τολμηρή τραπεζοειδής μάσκα. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν μία δυναμική, προηγμένη εμφάνιση, ασυνήθιστη για πολυμορφικό όχημα. Όπως όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, οι προβολείς περιλαμβάνουν φώτα ημέρας σχήματος φτερού – ένα ακόμα στοιχείο ταυτότητας Opel.
Με την αεροδυναμική του σχεδίαση το Zafira Tourer θυμίζει υπερταχεία. Η μεσαία γραμμή ανεβαίνει προς τα πίσω και ωθεί οπτικά το όχημα προς τα εμπρός, χαρίζοντάς του μία εικόνα δυναμικής κίνησης.
Το σχήμα φτερού των προβολέων επαναλαμβάνεται στα πίσω φώτα που διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία LED. Η οριζόντια χρωμιωμένη μπάρα με το λογότυπο Opel εκτείνεται βαθιά στα διαιρούμενα φώτα, χαρίζοντας στο πίσω τμήμα του Zafira Tourer κομψότητα και σπορ στυλ και υπογραμμίζοντας το σοφιστικέ χαρακτήρα του.
Η ορατότητα του οδηγού έχει βελτιωθεί σημαντικά χάρη στην ανασχεδιασμένη εμπρός διάταξη με λεπτές κολόνες Α, τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και τη νέα θέση των καθρεπτών στις πόρτες. Διάχυτη είναι η αίσθηση υψηλής ποιότητας στην καμπίνα μέσα από δυναμικά, ανάγλυφα σχήματα, άφθονους χώρους και ανέσεις που παραπέμπουν στο Opel Insignia. Το φωτεινό, ευάερο εσωτερικό περιβάλλον του Zafira Tourer παίρνει μία άλλη διάσταση καθώς το προαιρετικό, πανοραμικό παρμπρίζ ενσωματώνεται οπτικά σε μία μεγάλη κρυστάλλινη ηλιοροφή που εκτείνεται μέχρι πίσω.
Το πλαίσιο του Zafira Tourer προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Συγκριτικά με το τρέχον Zafira, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί σημαντικά προς όφελος της οδηγικής άνεσης και δυναμικής ευστάθειας: Το μεταξόνιο είναι τώρα 2.760 mm (+ 57 mm), ενώ τα μετατρόχια 1.584 mm μπροστά (+ 96 mm) και 1.588 πίσω (+ 78 mm).
Το Zafira Tourer υιοθετεί τον εμπρός άξονα του Insignia, με απομονωμένο υποπλαίσιο και γόνατα McPherson. Η διάταξη του πίσω άξονα είναι μοναδική στην κατηγορία ενός όγκου. Όπως στο Astra, συνδυάζει ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Αυτή η δομή είναι ελαφρύτερη και πιο συμπαγής από έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων και προσφέρει εξαιρετική οδηγική ευστάθεια με μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, υποδειγματική άνεση και υψηλή ηχομόνωση. Επίσης παρέχει αρκετό χώρο που επιτρέπει την τοποθέτηση του συστήματος μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix.
Το ευφυές, μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide που διατίθεται προαιρετικά με το Zafira Tourer αναβαθμίζει την οδηγική άνεση, την ασφάλεια και τη σπορ οδική συμπεριφορά. Ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου προσαρμόζεται αυτόματα στις επικρατούσες οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κινήσεις του οχήματος και το προσωπικό στυλ οδήγησης. Το FlexRide προσφέρει τρεις ρυθμίσεις: το Standard mode για μία ισορροπημένη οδηγική εμπειρία, το Tour mode για μεγαλύτερη άνεση και το Sport mode για σπορ επιδόσεις.
Υψηλής απόδοσης πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες στο λανσάρισμα
Το Opel Zafira Tourer θα διατίθεται αρχικά με τρεις εκδόσεις του 2.0 CDTI common-rail turbo diesel γνωστού από τα Astra και Insignia. Η ισχύς φτάνει τα 81 kW/110 hp και 96 kW/130 hp, με τη ισχυρότερη μονάδα να παράγει τώρα 121 kW/165 hp. Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει δύο αποδοτικούς 1.4 ECOTEC turbo, με 88 kW/120 hp και 103 kW/140 hp. Διατίθενται εξατάχυτα αυτόματα κιβώτια για τη μονάδα 1.4-λίτρων με 140 hp και 2.0 CDTI με 165 hp. Τόσο ο βενζινοκινητήρας 1.4 όσο και ο 2.0 diesel εφοδιάζονται με τη νέα τεχνολογία Start/Stop της Opel που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση, κυρίως σε συνθήκες κυκλοφορίας πόλης.
Λίγο μετά την έναρξη των πωλήσεων, η γκάμα του Zafira Tourer θα επεκταθεί με ένα υπέρ αποδοτικό μοντέλο ecoFLEX με κινητήρα 2.0 CDTI common-rail turbo diesel (96 kW/130 hp) και εκδόσεις Φυσικού Αερίου – Compressed Natural Gas (CNG) & Υγραερίου – Liquid Petroleum Gas (LPG). Λίγους μήνες αργότερα, θα λανσαριστούν κινητήρες υψηλών επιδόσεων.
ΣΤΗΛΗ
-Είναι ίσως το ιδανικό αυτοκίνητο για την Ελλάδα. Μικρό, ευέλικτο, με μικρό, οικονομικό, αλλά αποδοτικό κινητήρα, όμορφο, διθέσιο και κάμπριο. Όμως φαίνεται πως η καριέρα του οδεύει προς το τέλος της. Ο λόγος για το Daihatsu Copen, η παραγωγή του οποίου μάλλον θα σταματήσει στα τέλη του έτους. Ο λόγος: Οι πωλήσεις των 2.000 μονάδων στην Ευρώπη, το περασμένο έτος.
-Στη Γενική Συνέλευση της Fiat S.p.A. που έγινε στις 4 Απριλίου (σε τακτικές η έκτακτες συνεδριάσεις), οι μέτοχοι ενέκριναν τις οικονομικές καταστάσεις του 2011 και μέρισμα €0.217 (ακαθάριστο) ανά προνομιούχα μετοχή και μετοχή επικαρπίας. Το μέρισμα θα είναι πληρωτέο από 26 Απριλίου, με απόδοση κουπονιού στις 23 Απριλίου.
-Ο δημιουργός του πιο γνωστού sport αυτοκινήτου στον πλανήτη, της Porsche 911, Ferdinand Alexander Porsche, εγγονός του δημιουργού του θρυλικού «σκαραβαίου» πέθανε σε ηλικία 76 ετών στο Salzburg της Αυστρίας.
-Παρά τις… ταπεινές του προδιαγραφές, το VW up! απέσπασε τον τίτλο του “World Car of the Year 2012.
Στην Ελλάδα ήρθε το υπερτροφοδοτούμενο Ford Focus των 999 κ.εκ και απόδοσης 100 ή 125 ίππων, με τιμή από τα 14.200 ευρώ. Η βασική έκδοση Trend δεν παρουσιάζει εξοπλιστικές ελλείψεις, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ESP, σύστημα start&stop, ηχοσύστημα και air conditio
-Στη Νέα Υόρκη κάνει την επίσημη πρεμιέρα του το νέο Hyundai Santa Fe. Και δεν είναι άσχημο…