Το στοίχημα από την προεδρία του ΣΕΑΑ για την «ανάσταση» της αγοράς ΙΧ, τα μέτρα άμυνας στην πτώση πωλήσεων της Citroën Hellas και οι ηχηρές συμφωνίες με την ιταλική Fiat και την κινέζικη Chery
«Καλός καπετάνιος είναι εκείνος που σε περίπτωση αντάρας και φουρτούνας, θα οδηγήσει με ασφάλεια το πλοίο στο λιμάνι» θα δηλώσει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης πριν από ενάμιση μήνα περίπου κατά την παρουσίαση που έκανε ο όμιλος για την Autoone AE, η οποία προστέθηκε στο δίκτυο των επίσημων διανομέων και επισκευαστών για όλες τις μάρκες που εκπροσωπεί η οικογένεια Συγγελίδη.
Σε μια περίοδο που τα «λάστιχα» της αγοράς των τεσσάρων τροχών έχουν… κλατάρει και από πωλήσεις 300.000 αυτοκινήτων κάποτε πλέον αυτές έχουν υποχωρήσει στις 85.000 ετησίως, ο διευθύνων σύμβουλος της Citroën Hellas καλείται να αποδείξει και από την θέση του προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στην οποία εκλέχτηκε με ψήφους 82%, τις ικανότητές του να «μανουβράρει» το καράβι με επιτυχία. Άλλωστε, όπως συνηθίζει να λέει και ο ίδιος, σοβαροί όμιλοι θεωρούνται εκείνοι που μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα, όταν η αγορά πέφτει και όχι όταν τα νούμερα ευημερούν.
Κουβαλώντας την εμπειρία 30 ετών στον κλάδο του αυτοκινήτου και το ηχηρό όνομα του ομίλου Συγγελίδη, ο οποίος ελέγχει τις μάρκες Citroën, Lancia, Jeep, Fiat, Scoda, Chrysler, ΚIA κ.ά. και ο οποίος έχει καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς ΙΧ με σημαντικές συνεργασίες σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο Πολυχρόνης Συγγελίδης καλείται να αξιοποιήσει τα συγκεκριμένα «όπλα» για να υλοποιήσει τους στόχους που έχει θέσει προκειμένου να έλθει «ανάσταση» και για τον τομέα του αυτοκινήτου συνολικά.
Το στοίχημά του στον ΣΕΑΑ είναι μεγάλο και η αποστολή του δύσκολη. Ο ίδιος θέτει τον πήχη ψηλά. Θέλει να συζητήσει με στελέχη του οικονομικού επιτελείου το ενδεχόμενο μείωσης των φόρων που επιβαρύνουν πολύ το κόστος του οχήματος πέρα από την αγορά του και που λειτουργεί αποτρεπτικά ακόμη και για όσους διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν αυτοκίνητο, να διερευνήσει τα περιθώρια που υπάρχουν, ώστε οι τράπεζες να διευκολύνουν την χρηματοδότηση των υποψήφιων αγοραστών και το πώς θα παρέχονται καλύτερες ευκαιρίες στον καταναλωτή- μολονότι υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των μελών του Συνδέσμου.
Αν και οι συγκυρίες μόνο ευνοϊκές δεν είναι, ο διευθύνων σύμβουλος της Citroën Hellas είναι μαθημένος στα δύσκολα. Ωστόσο, επιθυμία του είναι να εφαρμόσει και μια πολιτική που πέραν των τετριμμένων θεμάτων με τα οποία ασχολείται ο Σύνδεσμος, θα δώσει ώθηση και σε άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως η αναβάθμιση της έννοιας «οδική ασφάλεια» στην Ελλάδα με δράσεις σε όλη την χώρα, κινήσεις που θα αφορούν στην απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, την χρηματοδότηση ενεργειών Πολυτεχνείων και Πανεπιστημίων αναφορικά με την αυτοκίνηση και την συνεργασία με δημόσιους οργανισμούς για την ενίσχυση της χρήσης του φυσικού αερίου ή της ηλεκτροκίνησης.
Κινείται επιθετικά
«Αυτοδημιούργητος είναι εκείνος ο οποίος συνδυάζει τις εξής τρεις αρετές: πίστη, πάθος και πείσμα», είχε πει ο πατριάρχης της οικογένειας και ιδρυτής της σημερινής αυτοκρατορίας το 1971, Γιώργος Συγγελίδης.
Μια κουβέντα, μια συμβουλή που τόσο ο Πολυχρόνης, όσο και ο αδελφός του, Γιάννης, δεν ξεχνούν ποτέ. Αντίθετα, την έχουν ως «πυξίδα ζωής» ειδικά σε δύσκολες εποχές, όπως η σημερινή. Γι’ αυτό άλλωστε και τολμούν να… πατούν γκάζι κόντρα στην οικονομική κρίση και τα βέλη αμφισβήτησης που έχουν δεχτεί κατά καιρούς από φίλους και ανταγωνιστές, όταν η αγορά συνολικά έχει «φρενάρει» απότομα.
Ο όμιλος Συγγελίδη δεν έχει μείνει αλώβητος από την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων ΙΧ, η οποία αγγίζει το 40%. Μέσα σε έναν χρόνο (Μάρτιος 2011- Μάρτιος 2012) είδε και τα δικά του μοντέλα να υποχωρούν στον πίνακα των πωλήσεων. Από 1.027 Citroën πέρυσι, φέτος έδωσε 494, από 1.360 Scoda το 2011 πούλησε 834 το πρώτο τρίμηνο του 2012, από 93 Chrysler πέρυσι μόλις 23 φέτος, ενώ εξαίρεση στον… κανόνα της καθοδικής κίνησης αποτελούν οι πωλήσεις της Lancia που από 51 το πρώτο τρίμηνο του 2011 έδωσε 175 την αντίστοιχη περίοδο του τρέχοντος έτους. Και να φανταστεί κανείς πως για το τόλμημά του να αναλάβει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης το… τιμόνι της Lancia στην Ελλάδα πριν από έξι μήνες περίπου και μετά από ένα θρίλερ διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της μητρικής Fiat Automobile Group, είχε αμφισβητηθεί έντονα. Πολλοί ήταν εκείνοι που υποστήριζαν πως επρόκειτο για μια κίνηση με ρίσκο, δεδομένης της αρνητικής εικόνας στην αγορά αυτοκινήτου που οι εταιρίες κυνηγούν τους πελάτες «με το τουφέκι». Όμως, ο ίδιος δεν πτοήθηκε. Από την πρώτη στιγμή «δεσμεύτηκε» ότι μέχρι και το 2014 η Lancia θα έχει κατακτήσει μερίδιο πάνω από 4% στην αγορά αυτοκινήτου.
Ακολουθώντας μια επιθετική εμπορική πολιτική, αλλά και την προσφιλή τακτική των προσφορών και των μπόνους, ο «βασιλιάς» των αυτοκινήτων προσπαθεί να πετύχει θετικές επιδόσεις για όλα τα μοντέλα που εισάγει και εμπορεύεται.
Η επενδυτική του διάθεση δε σταματά όμως, ούτε μπροστά στην κρίση. Πρόσφατο απόκτημα του ομίλου Συγγελίδη είναι η συμφωνία με την Autoone ΑΕ, η οποία είναι ο μοναδικός μέχρι σήμερα διανομέας στην Ελλάδα που διαθέτει το σύνολο των προϊόντων της Fiat Automobile Group, έχει πολυτελή έκθεση όπου παρουσιάζει όλα τα νέα μοντέλα, εξουσιοδοτημένο συνεργείο, πλούσια γκάμα ανταλλακτικών και συνεργασία με την τράπεζα FGA Bank για την καλύτερη χρηματοδοτική εξυπηρέτηση των πελατών. Εκτός από τους Ιταλούς της Fiat, σχέσεις εμπιστοσύνης έχει αναπτύξει ο Πολυχρόνης Συγγελίδης και με τους Γάλλους της Peugeot-Citroën με τους οποίους διαρκώς αναζητούν και νέες επενδυτικές ευκαιρίες και συνεργασίες, όχι μόνο επί ελληνικού εδάφους, αλλά και σε αγορές του εξωτερικού. Μία ακόμη ηχηρή συμφωνία του Πολυχρόνη Συγγελίδη είναι και εκείνη με τους Κινέζους της μεγαλύτερης αμιγώς κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Chery για την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της στην Ελλάδα. Φαίνεται όμως, πως το deal αυτό δεν έχει πιάσει ακόμη τους αρχικά υψηλούς στόχους πωλήσεων, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για οικονομικά αυτοκίνητα και η κρίση ευνοεί την αγορά τους.
Όσοι γνωρίζουν καλά πάντως, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Citroën Hellas, κάνουν λόγο για έναν άνθρωπο που ό,τι θέλει, θα το πάρει ακόμη και αν όλοι συμμαχήσουν εναντίον του, ενώ οι αντίπαλοί του πολλές φορές έχουν επισημάνει πως όλη η οικογένεια έχει μια τάση συνεχούς προβολής των επιτευγμάτων της, ειδικά από τότε που η εταιρία τους ανέλαβε μεγάλες δουλειές όχι μόνο στον ιδιωτικό, αλλά και στο δημόσιο τομέα, την οποία αποδίδουν στα «κατάλοιπα» των δύσκολων χρόνων που πέρασαν, πριν ο όμιλός τους γιγαντωθεί.
«Συνεπιβάτης» στο επιχειρηματικό ταξίδι ο αδελφός του, Γιάννης
«Συνεπιβάτης» του Πολυχρόνη Συγγελίδη στο επιχειρηματικό ταξίδι του οικογενειακού ομίλου είναι ο αδελφός του, Γιάννης, ο οποίος ήταν μόλις 10 ετών, όταν ο πατέρας τους Γιώργος ίδρυσε την εταιρία, ενώ αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στη διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της IOWA ανέλαβε σημαντικές ευθύνες στον όμιλο, όπως και ο Πολυχρόνης.
Στήριγμά τους ανέκαθεν εκτός από τον πατέρα τους είχαν και την μητέρα τους Θεοδώρα, πρόεδρο μάλιστα της Citroën Hellas, η οποία τους δίδαξε τόσο μεταξύ τους, όσο και με την μικρότερη αδελφή τους να μην αφήσουν κανέναν να τους «χωρίσει», γιατί η οικογένεια είναι πάνω και πέρα από όλα.
Και η αλήθεια είναι πως αυτό το αναγνωρίζουν οι πάντες: ότι πρόκειται για μια δεμένη οικογένεια που είναι μαζί στα εύκολα και στα δύσκολα. Δεν είναι τυχαίο πως κάθε Κυριακή μεσημέρι θα μαζευτούν όλα τα μέλη της οικογένειας, ό,τι υποχρεώσεις και αν έχουν, γύρω από το τραπέζι στο πατρικό τους σπίτι στην Εκάλη για να φάνε όλοι μαζί, ενώ γνωστή είναι και η θρησκευτικότητα από την οποία διαπνέονται, αλλά και το πλούσιο φιλανθρωπικό τους έργο. Η Θεοδώρα Συγγελίδη είχε καλύψει μέρος των εξόδων για το ταξίδι και την εγχείριση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου στο Μαϊάμι, ενώ ο Γιάννης Συγγελίδης έχει λάβει τον Τίμιο Σταυρό του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου Α’ Τάξεως από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας.
Η ισχύς εν τη ενώσει των δύο αδελφών φάνηκε και όταν ο Γιάννης Συγγελίδης ως πρόεδρος του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού βρέθηκε σε δύσκολη θέση εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων των ομάδων βόλεϊ και πόλο, κάτι το οποίο ουδέποτε ήθελε να συμβεί και για συναισθηματικούς λόγους, αφού είναι γνωστή η αγάπη των δύο αδελφών για την ομάδα του Πειραιά και η φιλία τους με τον Σωκράτη Κόκκαλη από τον πατέρα τους ακόμη. Ακούγεται πως ο Πολυχρόνης ήταν εκείνος που τον έπεισε να παραιτηθεί από πρόεδρος, υποσχόμενος όμως, να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να λυθούν τα προβλήματα.
Οι επενδύσεις σε ακίνητα, ναυτιλία και περιβάλλον
Ο Πολυχρόνης και ο Γιάννης Συγγελίδης ποτέ δεν έμειναν εφησυχασμένοι στο… μονοκινητήριο όχημα της Citroën ή μόνο στην αγορά αυτοκινήτου. Η συμφωνία που υπέγραψαν με την κινεζική Chery άνοιξε την πόρτα για να βάλουν… πόδι και στη ναυτιλία, δημιουργώντας ένα ναυτιλιακό γραφείο στη χώρα του «Κόκκινου Δράκου».
Από το 1991 λειτουργεί επίσης η εταιρία Σινέργκο, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της αξιοποίησης ακινήτων, καθώς η οικογένεια Συγγελίδη από πολύ νωρίς «οσφρίστηκε» τις επενδυτικές ευκαιρίες που έκρυβε το real estate ειδικά μέχρι και τα μέσα του 2005, αν και πλέον ούτε ο συγκεκριμένος τομέας έχει γλιτώσει από την δυσμενή οικονομική συγκυρία. Δεν είναι τυχαίο πως τα περισσότερα καταστήματα- αντιπροσωπείες του ομίλου Συγγελίδη στεγάζονται σε ιδιόκτητα ακίνητα.
Θέλοντας να αξιοποιήσουν την δυναμική που είχε η εταιρία τους στον κλάδο του αυτοκινήτου, πήραν την απόφαση να επεκταθούν και σε άλλους σχετικούς τομείς, όπως η πρακτόρευση ασφαλειών. Γι’ αυτόν τον λόγο και το 1994, με την σύμφωνη γνώμη του πατριάρχη Γιώργου Συγγελίδη, ίδρυσαν την Ελιζέ.
Μεγάλο βάρος έχει ρίξει ο όμιλος Συγγελίδη και στην ανάπτυξη δράσεων στον τομέα προϊόντων και υπηρεσιών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, στην οποία δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικής Πρόσπερ Περιβαλλοντική ΑΕ. Αντικείμενό της είναι η κατασκευή καταλυτών που συμβάλλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η διευθέτηση χώρων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.