Στη δημοσιότητα αναμένεται να δοθεί σήμερα το όνομα της εταιρείας που θα αναλάβει το έργο για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.
Η μάχη –πριν ανακοινωθεί το τελικό όνομα από την ΓΑΙΟΣΕ- γίνεται μεταξύ J&P ABAΞ και AEGEAN OIL.
Οι δύο εταιρείες κατέθεσαν την προηγούμενη εβδομάδα μαζί με τους φακέλους προσφοράς και την προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ προκειμένου να συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
Το διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ θα αποφασίσει σήμερα αν και ποιος από τους δυο ενδιαφερόμενους θα αναλάβει το έργο. Σε περίπτωση πάντως που καμία από τις προσφορές δεν κριθεί ικανοποιητική τότε για πρώτη φορά θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να εγκαταλειφτεί το έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο και να αναζητηθεί άλλος τρόπος για την αξιοποίηση του ακόμα και ως εμπορικό χωριό.
Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει «ηχηρά» ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις, όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου.
Στο προηγούμενο διαγωνισμό υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα αλλά και το κατασκευαστικό έργο.
Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το λιμένα του Ν. Ικονίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από το χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.
Στην εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει περί τις 30 εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο κινεζικός όμιλος της Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, κατασκευαστικοί όμιλοι , η Goldair,η Sharmed (Σαραντίτης) κ.α., ενώ ο πρώτος διαγωνισμός που είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (ΝΔ) είχε ακυρωθεί επίσης.
Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.