Στη Union Square της Ν. Υόρκης, στο κατάστημα της αλυσίδας “Ralph Lauren”, ο υποψήφιος αγοραστής δεν χρειάζεται να… κοπιάσει για να κάνει τις αγορές του. Μέσα από οθόνη αφής, μπορεί να δει ολόκληρη την καινούργια κολεξιόν και να διαλέξει ποια ρούχα θα αποκτήσει, χρησιμοποιώντας κωδικούς QR (σ.σ. ένα είδος ενισχυμένου γραμμωτού κωδικού, του γνωστού barcode), που αποστέλλονται σε κάρτα αγορών στο κινητό του!
Στο Τόκιο, η εταιρεία Diesel σχεδίασε έναν διαδραστικό καθρέφτη, που φωτογραφίζει μέσω ψηφιακής κάμερας μέχρι έξι φορεμένα σύνολα ρούχων, επιτρέποντας στον καταναλωτή και τον πωλητή να τα συγκρίνουν με την ησυχία τους. Αντίστοιχες εφαρμογές υλοποιούν εταιρίες όπως οι Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Esprit, Lego και ουκ έσται τέλος στη λίστα.
Οι ψηφιακές εφαρμογές στο λιανεμπόριο, είτε αυτές αφορούν καινοτομίες όπως οι παραπάνω είτε απλά την αυτοματοποίηση της λειτουργίας μιας επιχείρησης/καταστήματος, αποτελούν πλέον πραγματικότητα. Έξυπνες ετικέτες (smart tags), που συνδέουν τον φυσικό με τον ηλεκτρονικό κόσμο, διαδραστικές οθόνες – βιτρίνες, διαφήμιση μέσω κοινωνικών δικτύων (π.χ., Facebook και Twitter), προστίθενται στο “οπλοστάσιο” των επιχειρήσεων λιανεμπορίου. Την ίδια στιγμή, το ψηφιακό περιεχόμενο κερδίζει καθημερινά έδαφος.