Τις επιπτώσεις της ύφεσης και της μείωσης της κατανάλωσης αντιμετωπίζουν και τα σούπερ μάρκετ, με το 2010 σύμφωνα με στοιχεία της ICAP να είναι η πρώτη χρονιά τα τελευταία 20 έτη όπου καταγράφηκε μείωση κατά 1,4% στην αξία της συνολικής αγοράς.
Η συγκεκριμένη τάση συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό, καταδεικνύοντας ότι ούτε τα σούπερ μάρκετ και η αγορά των τροφίμων είναι εν τέλει άτρωτες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αξία των συνολικών πωλήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ και cash & carry παρουσίασε περαιτέρω μείωση κατά 2%-3% το 2011.
Οι αλυσίδες εστιάζουν πλέον τη στρατηγική τους στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τις προσφορές και άλλες παροχές προς τους πελάτες τους, ενώ η παρουσία των discounters και ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου έχουν αναγάγει την τιμολογιακή πολιτική σε ένα σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης, καθώς και διατήρησης και προσέλκυσης μέρους του καταναλωτικού κοινού