Το λεγόμενο «Plan B» μελετούν οι εφοπλιστικοί κύκλοι της χώρας προκειμένου να ανταπεξέλθουν σε αυτό το δύσκολο οικονομικό-πολιτικό πλαίσιο που υπάρχει.
Το «Plan B» αφορά ένα εναλλακτικό σχέδιο που έχουν και αναφέρεται στην μεταφορά του κέντρου των επιχειρήσεών τους στο εξωτερικό εγκαταλείποντας την Ελλάδα.
Ήδη κάποιες εταιρείες έχουν ανοίξει μικρά γραφεία σε Λονδίνο, Σιγκαπούρη, Μονακό και ετοιμάζονται να μετακομίσουν.
Σύμφωνα με το protothema.gr Έλληνας εφοπλιστής επεσήμανε ότι «εάν το αποφασίσουμε θα φύγουμε οι περισσότεροι οικογενειακώς και μαζί μας θα πάρουμε κάποια από τα κορυφαία μας στελέχη. Εδώ στην Ελλάδα θα αφήσουμε κάποιους υπαλλήλους.»
Οικονομικοί κύκλοι που ασχολούνται με τη ναυτιλία επισημαίνουν:
«Ιστορικά, η αποχώρηση από την ελληνική σημαία έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον ως μέσο πίεσης προς τις ελληνικές κυβερνήσεις. Συνεπώς, η σημαντική κάμψη της δύναμης της ελληνικής σημαίας κατά την τελευταία τριετία ίσως να αντανακλά και την απογοήτευση του κλάδου από τη διάλυση του ΥΕΝ».
Μέσα στο κλίμα αβεβαιότητας οι εφοπλιστές έχουν βγάλει, σταδιακά τα τρία τελευταία χρόνια, τα λεφτά τους στο εξωτερικό.
Πολιτικά στελέχη υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα να υπάρξει διάλογος ανάμεσα στην ελληνική πολιτική τάξη, στην όποια κυβέρνηση εκλεγεί, στα κόμματα και τους Έλληνες πλοιοκτήτες, ώστε να επιστρέψει στην Ελλάδα ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που βγήκαν στο εξωτερικό, όπως κι ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που επενδύονταν στο παρελθόν στην Ελλάδα να συνεχίσει να επενδύεται σε παραγωγικές επενδύσεις, που θα διαμορφώσουν μία νέα πραγματικότητα στο οικονομικό και παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας.
Ακόμη όμως και οι εφοπλιστές που έχουν έδρα το Λονδίνο δύσκολα θα έρθουν να επενδύσουν στην Eλλάδα αφού όπως έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ο πρόεδρος του Committee, Χ.Φαφαλιός «αν δεν αντιμετωπισθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και δεν υπάρξουν διαφανείς διαδικασίες, είναι πολύ δύσκολο να πεισθούν οι εφοπλιστές του Λονδίνου να επενδύσουν στην Ελλάδα».