Το παρών στα Ποσειδώνια 2012 ο Ο-Γιουν Κουόν, Γενικός Διευθυντής του τμήματος διεθνούς συνεργασίας της Κορεατικής Ένωσης Ναυπηγοκατασκευαστικών Εταιρειών (KOSHIPA με οκτώ από τα εννέα μέλη της.
Όπως επεσήμανε ο ίδιος «η παγκόσμια αγορά δεν βρίσκεται και στο καλύτερό της σημείο καθώς δεν διαφαίνεται μία σύντομη και εύκολη έξοδος από την κρίση και από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος ναυτιλιακός χώρος».
Η πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία Dae Sun είναι μία από τις ναυπηγοεπισκευαστικές εταιρείες της Κορέας η οποία έχει παρατηρήσει μείωση στον αριθμό παραγγελιών νεότευκτων πλοίων από έλληνες πλοιοκτήτες.
«Ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση της μελλοντικής τιμής και μορφής των ναυτιλιακών καυσίμων, οι πλοιοκτήτες πρέπει σήμερα να υιοθετήσουν μακρόπνοες στρατηγικές βασιζόμενοι σε εμπεριστατωμένες μελέτες που θα τους βοηθήσουν να λάβουν τις αντίστοιχες επενδυτικές αποφάσεις, με βάση τις συγκεκριμένες ενεργειακές ανάγκες του κάθε στόλου ξεχωριστά», δήλωσε ο κ. Νίκολας Μπράουν , ο οποίος είναι Marine Communications Manager, της Lloyd’s Register.
«Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και σύνθετο περιβάλλον, η ναυτιλία χρειάζεται να υιοθετήσει νέες εκλεπτυσμένες πρακτικές. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι ήδη ορισμένες ελληνικές και ξένες εταιρείες, επενδύουν στα κατάλληλα εργαλεία διαχείρισης και πιστοποίησης αποδοτικότητας στόλων για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους», προσέθεσε.
Από την πλευρά του ο κ. Καζουτόμο Ταγκούτσι, από το τμήμα σχεδιασμού και ανάπτυξης της ιαπωνικής εταιρείας Namura Shipbuilding, μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγοκατασκευαστικές εταιρείες, ανέφερε ότι «κύριος στόχος κάθε πλοιοκτήτη είναι η μείωση του κόστους και για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να αναδιαρθρώσουμε τις παγιωμένες σχεδιαστικές τάσεις και να δημιουργήσουμε νέες τεχνολογίες, οι οποίες βελτιώνουν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 30%».
Η εταιρεία, όπως σημειώνεται, είναι ήδη κοντά στην ολοκλήρωση ενός τριετούς προγράμματος, το οποίο στοχεύει να δημιουργήσει νέα επίπεδα στον τομέα της ενεργειακής εξοικονόμησης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών ενώ ο τομέας του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων είναι ένα βασικό συστατικό που θα διαμορφώσει τις μελλοντικές τάσεις, οι εμπειρογνώμονες συμφωνούν ότι προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα για την ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο χρειάζεται μία περισσότερο εμπεριστατωμένη και ολιστική στρατηγική προσέγγιση εκ μέρους των πλοιοκτητών.
Στον αντίποδα, οι υψηλές ενεργειακές τιμές έχουν αποδειχθεί το δυνατό σημείο για κάποιους τομείς της ναυτιλίας, οι οποίοι εξειδικεύονται στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου.
Σύμφωνα με την κα. Γουϊνι Λόου, εκτελεστική διευθύντρια της Ένωσης Ναυτιλιακών Βιομηχανιών της Σιγκαπούρης «τα ναυπηγεία μας δουλεύουν υπερωρίες προκειμένου να επιτύχουν τους χρόνους παράδοσης σε έναν αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών που αφορούν στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφoρμών εξόρυξης πετρελαίου. Προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στην ζήτηση, επενδύουμε στην επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και στην δημιουργία νέων υποδομών τόσο στη χώρα μας όσο και σε άλλες γειτονικές αγορές».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «η διαρκώς αυξανόμενη τιμή στα ναυτιλιακά καύσιμα και το αυξημένο οικονομικό κόστος που απορρέει από την επιτακτική επιβολή ρυθμιστικών κανόνων συμμόρφωσης στα θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής, είναι δύο παράγοντες που επιβάλλουν πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο στις ναυτιλιακές εταιρείες την υιοθέτηση εξειδικευμένων στρατηγικών για την πιο αποδοτική επιχειρησιακή διαχείριση των στόλων τους. Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η βιομηχανία της ναυτιλίας να ωθείται σε μία νέα εποχή όπου θα κυριαρχούν νέες πρακτικές και καινοτομίες στους τομείς του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων και στη μέτρηση της αποδοτικότητας».
Τονίζεται ακόμη πως: «Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ναυπηγοκατασκευαστικών δυνάμεων συμφωνούν ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, καθώς επίσης και το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, έχουν πληγεί από την έμμονή της παγκόσμιας ύφεσης και των υψηλών τιμών καυσίμων. Συνεχίζουν δε σημειώνοντας ότι τα νέα δεδομένα απαιτούν μία σειρά από δημιουργικές λύσεις και επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία για την δημιουργία μίας νέας γενιάς ναυτιλιακών υποδομών, οι οποίες θα είναι πιο ανθεκτικές στις αυξομειώσεις των τιμών καυσίμων και πιο ευέλικτες στην υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας».