Επενδύσεις 120 εκατ. για να υπερισχύσει στην αμερικανική Αγορά
Μάχη υπεροχής στην αμερικανική Αγορά δίνεται από τρεις εταιρείες κολοσσούς που παράγουν ελληνικό γιαούρτι.
Ελλάδα, Γαλλία και Τουρκία ή αλλιώς ΦΑΓΕ, Danone και Agrofarma οδηγούν την κούρσα, ενώ ταυτόχρονα διεκδικούν την σειρά κατάταξης για την κατάκτηση της Αγοράς του γιαουρτιού στην Αμερική.
Σκόνταψε… και επανέρχεται
Αν και τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, δείχνουν ότι η ελληνική γαλακτοβιομηχανία «σκόνταψε» στην 3η θέση, χάνοντας την 2η από τη γαλλική Danone, η ΦΑΓΕ δείχνει ότι μπορεί να σταθεί γερά στα πόδια της.
Το μερίδιο της ΦΑΓΕ στην κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού μειώθηκε στο 13,9% από 19,1% το Μάιο του 2011, ενώ αντίθετα η Danone αύξησε το μερίδιό της στην εν λόγω κατηγορία στο 19,7% από 15,2%.
Αναλυτές αποδίδουν την παραπάνω εξέλιξη στη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς και στην επιθετική πολιτική μάρκετινγκ που εφαρμόζει εσχάτως η Danone, η οποία εισήλθε στην κατηγορία του ελληνικού γιαουρτιού μόλις το 2007.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, η γαλλική εταιρεία εκσυγχρόνισε και αναβάθμισε τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της στο Οχάιο και ταυτόχρονα άλλαξε την εικόνα και την ονομασία του ελληνικού γιαουρτιού της, από «Dannon Greek» σε «Dannon Oikos Greek», ώστε να δώσει έμφαση στο ελληνικό στοιχείο.
Οι επενδύσεις για θωράκιση της ΦΑΓΕ
Η ελληνική γαλακτοβιομηχανία δεν φαίνεται να τα βάζει κάτω αφού πληροφορίες την θέλουν να ετοιμάζει επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 120 εκατ. δολαρίων για να ενισχύσει την παραγωγή της βάσης.
Η ΦΑΓΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία του όγκου πωλήσεων που δείχνει αύξηση κατά 46,4%, παραμένει ανάμεσα στις βασικές επιλογές των Αμερικανών καταναλωτών.
Η Agrofarma στην κορυφή
Αδιαφιλονίκητος ηγέτης στο ελληνικό γιαούρτι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού παραμένει η γαλακτοβιομηχανία Agrofarma του Τούρκου -κουρδικής καταγωγής- επιχειρηματία Hamdi Ulukaya με το γιαούρτι Chobani και μερίδιο που υπερβαίνει πλέον το 47%.