Δεμένα αναμένεται να κρατήσει από την Tετάρτη τα πλοία της που εκτελούν δρομολόγια των άγονων γραμμών η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (NEL Lines) σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη καταβολή από την κυβέρνηση των χρημάτων που αντιστοιχούν στις επιδοτήσεις για τα συγκεκριμένα δρομολόγια.
Όπως λένε στελέχη της εταιρείας τα χρήματα αυτά είναι απαραίτητα προκειμένου να μπορέσει να προμηθευθεί καύσιμα και να αντεπεξέλθει στα λειτουργικά της έξοδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ποσό που οφείλεται στην εταιρεία από πέρυσι τον Οκτώβριο ξεπερνά τα 8.800.000 ευρώ.
Ειδικότερα δεν θα εκτελούνται τα δρομολόγια:
1) Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος
2) Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου
3) Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου
4) Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκος
5) Λαύριο/ Ραφήνα – Ψαρά – Μεστά Χίου
6) Σύρος – Κύθνος – Κέα – Λαύριο
7) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος
8) Σύρος – Πάρος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος
9) Σύρος – Τήνος – Άνδρος
10) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσι – Σχοινούσα – Ηράκλεια – Νάξος – Πάρος – Σύρος
11) Σύρος – Πάρος – Νάξος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη
Η εταιρεία προχώρησε την Τρίτη σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών με παραλήπτη τον υπηρεσιακό υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Γιάννη Στουρνάρα.
Στην εξώδικη δήλωση, που κοινοποιείται προς το Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας, το Διευθυντή των Θαλασσίων Συγκοινωνιών, το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και το Γενικό Γραμματέα Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας, αναφέρεται, ότι «ενώ έχουν υποβληθεί από την εταιρεία NEL Lines και τη θυγατρική της εταιρεία «Σι-Λίνγκ Φέρρις» ανά μήνα οι σχετικές αιτήσεις δρομολογήσεων για την περιόδο Σεπτεμβρίου 2011 έως τον Απρίλιο του 2012 προς τις αρμόδιες διευθύνσεις, συνοδευόμενες από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ενώ η εταιρεία εκτελεί ανελλιπώς κάθε συμβατική της υποχρέωση ως ανάδοχος βάσει των όρων της σύμβασης, το ελληνικό δημόσιο αρνείται να εξυπηρετήσει στοιχειωδώς τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσει εμπροθέσμως και προσηκόντως το μεγαλύτερο μέρος των οφειλομένων μισθωμάτων από την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας και γι αυτό το λόγο και οι δύο εταιρείες προβαίνουν σε δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών».
Όπως λένε στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου σε περίπτωση που δεν δοθούν τα χρήματα μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αγωγές αποζημίωσης.
Πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρουν ότι στην περίπτωση αδυναμίας μιας εταιρείας να εκτελέσει δρομολόγιο άγονης γραμμής εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν τις έχουν καταβληθεί χρήματα από την επιδότηση και δεν μπορεί να προμηθευθεί καύσιμα, τότε εντός πέντε ημερών επιδίδεται με δικαστικό κλητήρα επιστολή ακρόασης.
Αν δεν βρεθεί λύση και τα στελέχη της συγκεκριμένης εταιρείας δεν μπορούν να δώσουν πειστικές εξηγήσεις τότε ο υπουργός έχει δικαίωμα να προκηρύξει νέο διαγωνισμό και να αναθέσει σε άλλη εταιρεία το δρομολόγιο.
Το θέμα του κόστους των ακτοπλοϊκών καυσίμων αποτελεί «πονοκέφαλο» πάντως για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες έχουν μειώσει ήδη ταχύτητες στα πλοία ενώ κάποιες προχώρησαν και σε μικρή αύξηση των εισιτηρίων λίγο πριν το Πάσχα.