Οι αγορές συνεχίζουν να είναι πιεσμένες καθώς οι τιμές του σιδήρου από τις διαλύσεις συνεχίζουν να έχουν πτωτική πορεία, δεδομένης και της παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης.
Στην Ινδία, το Ανώτατο δικαστήριο έβγαλε μία γενική απόφαση σχετικά με τα επικίνδυνα και τοξικά υλικά αναφέροντας ότι όποια πλοία δεν ακολουθούν τους κανόνες της Βασιλείας δεν θα γίνονται δεκτά για διάλυση. Το παράδοξο είναι ότι οι «κανονισμοί» αυτοί προϋπήρχανε και όλη αυτή η διαδικασία ενδεχομένως έχει σαν στόχο το να αρχίσουν και να τηρούνται.
Γεγονός είναι ότι επικρατεί μία ανησυχία λόγω αυτής της κατάστασης και οι φόβοι για καθυστερήσεις η ακόμη και για ενδεχόμενο κλείσιμο της αγοράς για κάποιο διάστημα αιωρούνται στην ατμόσφαιρα. Ταυτόχρονα, η Ινδία για άλλη μία φορά έχει να αντιμετωπίσει την πτώση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την αναστάτωση που επικρατεί στην Ινδία, βγήκε στην αγορά και επιλεκτικά αγόρασε ότι έκρινε πιο συμφέρον, ειδικότερα πλοία τα οποία μπορούσε να εξυπηρετήσει λόγω γεωγραφικής θέσης.
Το Μπαγκλαντές, θεωρητικά δείχνει να κατέχει την ηγετική θέση στην αγορά και καθώς όλες οι άλλες αγορές αντιμετωπίζουν προβλήματα αναμένεται να καταφέρει να απορροφήσει και πλοία τα οποία προοριζόντουσαν για την Κίνα.
Η δραματική πτώση των τιμών στην Κίνα, ουσιαστικά την έχει αναγκάσει να βγει από την αγορά αφού οι πλοιοκτήτες μην έχοντας το οικονομικό κίνητρο αρχίζουν και εξετάζουν το ενδεχόμενο του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 797,243 DWT εκ των οποίων περίπου το 53% (425,021 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 44% (351,888 DWT) Tankers, και το 3% (20,334 DWT) RO-RO.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 375 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 370 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.