Η Alfa Romeo προσθέτει και νέους κινητήρες στη γκάμα της
Με τα νέα κινητήρια σύνολα, η Mito έχει και υγραέριο, αλλά και μηδενικά τέλη, στην έκδοση των 0,9 λίτρων (Twinair)
H Alfa Romeo στη διαρκή αναζήτηση για σπορ αυτοκίνητα επιδόσεων αλλά με χαμηλό κόστος χρήσης και την ελάχιστη επιβάρυνση προς το περιβάλλον, προσθέτει στην γκάμα της δημοφιλούς MiTo μια νέα έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) με τον κινητήρα 1.4 ΤΒ 120 HP. Και μια ακόμα, με τον Twinair των 0,9 λίτρων.
Η νέα MiTo 1.4 GPL Turbo 120 hp, διατηρεί τα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεών της, έχοντας παράλληλα να επιδείξει μία δραστική περικοπή στο κόστος χρήσης.
MiTo με τα όλα της
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος υγραεριοκίνησης που, χωρίς να θυσιάζει τις επιδόσεις, εξασφαλίζει χαμηλό κόστος μετακίνησης. Έτσι χάρη στην ιπποδύναμη των 120 hp, αλλά κυρίως στη μέγιστη ροπή των 21 kgm που αποδίδεται μόλις από τις 1.750 rpm, η MiTo 1.4 GPL Turbo 120 hp πετυχαίνει τελική ταχύτητα 198 km/h, ενώ για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 8,8″.
Και όλα αυτά με εξαιρετικά χαμηλό κόστος καυσίμου που φτάνει στο -50%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση και συνδυαστική αυτονομία πάνω από 1.200 km. Συγκεκριμένα, ο οδηγός μπορεί να έχει όφελος έως και €600 το χρόνο -15.000 km/έτος με κόστος υγραερίου € 0,9/λίτρο και κόστος βενζίνης 1,8/λίτρο.
Επιπλέον, με τη χρήση υγραερίου, η MiTo γίνεται πιο φιλική προς το περιβάλλον. O κινητήρας της εκπέμπει λιγότερο CO2 όταν καταναλώνει υγραέριο (131 gr/km), σε σχέση με τη χρήση βενζίνης (145 gr/km). Εάν θεωρήσουμε ότι ένας οδηγός διανύει κατά μέσο όρο 15.000 km/έτος, τότε αυτή η MiTo με τη χρήση υγραερίου γλιτώνει την ατμόσφαιρα από 210 kg CO2 κάθε χρόνο.
Με τη σφραγίδα Alfa Romeo
Εξίσου σημαντικό όμως είναι πως η νέα MiTo με σύστημα υγραεριοκίνησης κατασκευάζεται εργοστασιακά χωρίς καμία μετατροπή ή ρύθμιση από εξωτερικά συνεργεία, με τη εγκατάσταση να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Alfa Romeo. Συνεπώς, η νέα αυτή έκδοση καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση, όπως ακριβώς και οι υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ. Μάλιστα, η Fiat Powertrain Technologies έχει εξελίξει σημαντικά το νέο κινητήρα, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων και οικονομίας όσο και σε επίπεδο ασφαλείας και χρηστικότητας.
Το σύστημα υγραεριοκίνησης συνδυάζεται με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 39 λίτρων και τοποθετείται εντός του αυτοκινήτου και στο χώρο που καταλαμβάνει ο εφεδρικός τροχός ανάγκης. Ο τρόπος τοποθέτησης δεν επιφέρει καμία μεταβολή στην ωφέλιμη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Αυτοματισμός παντού
Η νέα έκδοση της Alfa Romeo MiTo είναι σχεδιασμένη για να μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα, είτε χρησιμοποιώντας για καύσιμο τη βενζίνη είτε το υγραέριο. Ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία πάντα χρησιμοποιώντας βενζίνη και ύστερα από μερικά δευτερόλεπτα αλλάζει αυτόματα σε υγραέριο. Ο οδηγός όμως μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που επιθυμεί μέσω του διακόπτη αλλαγής που βρίσκεται σε εργονομική θέση κοντά στον πίνακα οργάνων του οδηγού. Η αλλαγή αυτή μπορεί να γίνει και όταν η MiTo βρίσκεται σε κίνηση, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Δίπλα ακριβώς στο διακόπτη βρίσκεται η ένδειξη της ποσότητας στο ρεζερβουάρ του υγραερίου. Στην περίπτωση που το υγραέριο τελειώσει, τότε αυτομάτως ο κινητήρας επιλέγει τη βενζίνη για καύσιμο χωρίς να χρειαστεί να επέμβει ο οδηγός.
Όφελος έως και €1.860
Η νέα Alfa Romeo MiTo 1.4 GPL Turbo 120 hp διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Distinctive με αρχική τιμή €19.800. Συνοδεύεται όμως από όφελος απόσυρσης €960 και από επιπλέον έκπτωση €900, με χρηματοδοτικό πρόγραμμα μέσω της FGA Bank που προβλέπει προκαταβολή από 0% έως και 72 δόσεις με επιτόκιο 4,95%.
Νέα έκδοση Twinair
Ένα από τα αυτοκίνητα που κοσμούσαν το περίπτερο της Alfa Romeo στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ήταν η νέα έκδοση της MiTo με τον κινητήρα 0.9 Turbo TwinAir των 85 ίππων. Η MiTo TwinAir έρχεται τώρα και στην ελληνική αγορά, στην οποία θα είναι διαθέσιμη από τα τέλη Ιουλίου, προσφέροντας τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων, οικονομίας και χαμηλών εκπομπών ρύπων για το μικρότερο σπορ αυτοκίνητο της αγοράς.
Αυτή η νέα έκδοση της MiTo ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ό,τι αφορά το συνδυασμό της βέλτιστης απόδοσης με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και τις ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Ο νέος κινητήρας της FPT (Fiat Powertrain Technologies), που κέρδισε τα βραβεία “International Engine of the Year 2011”, Best Engine 2011 και “Best Green Engine 2011”, έχει μόλις 875 κ.εκ. αλλά αποδίδει ισχύ 85 ίππων στις 5.500 στροφές και ροπή 145 Nm σταθερά από τις 2.000 έως τις 3.500 στροφές, χρησιμοποιώντας τη νέα τεχνολογία MultiAir. Η ύπαρξη τούρμπο δεν χαρίζει μόνο δύναμη, αλλά και γραμμικότητα σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του, προσφέροντας καλές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η ροπή στις 1.000 στροφές είναι αυξημένη κατά 10-25% σε σχέση με τους κινητήρες 1.4 78 ίππων, 1.4 Multiair 105 ίππων.
Όμως εξίσου σημαντικά είναι τα αποτελέσματα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία φτάνει μέχρι και το 25% σε σχέση με αυτούς τους κινητήρες. Με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop και του «έξυπνου» δυναμό που λειτουργεί μόνο στη φάση της επιβράδυνσης, η MiTo TwinAir, εκτός από μειωμένη κατανάλωση, σημειώνει και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 στην κατηγορία: 98 g/km, κάτι που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Στην ουσία πρόκειται για ένα βενζινοκινητήρα υψηλής απόδοσης, που προσφέρει την κατανάλωση και το κόστος χρήσης ενός πετρελαιοκινητήρα!
Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με το μοναδικό σύστημα DNA της Alfa Romeo, που επιτρέπει στον οδηγό να επέμβει δραστικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει και τις συνθήκες της στιγμής. Έτσι, στην καθημερινή χρήση, όπου η χαμηλή κατανάλωση είναι το ζητούμενο, μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Natural, οπότε η μέγιστη ροπή μειώνεται κατά 35 Nm ενώ για δυναμική οδήγηση και επιδόσεις υπάρχει το πρόγραμμα Dynamic, στο οποίο ο κινητήρας ξεδιπλώνει το σύνολο των δυνατοτήτων του.
Η MiTo Twinair θα κυκλοφορήσει στην Ελληνική αγορά μόνο στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Distinctive, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους τύπου κουρτίνας και αερόσακο γονάτων οδηγού, σύστημα DNA, σύστημα VDC με ASR, MSR, CBC, e-Q2 και Hill Holder, σύστημα Start&Stop και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες με αντιθαμβωτική λειτουργία, ζάντες αλουμινίου 16”, ραδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Επίσης, σε αντίθεση με τις εκδόσεις Distinctive των υπόλοιπων κινητήρων βενζίνης, η MiTo Twinair διαθέτει πίσω αεροτομή στον βασικό εξοπλισμό.
Η MiTo 0.9 Twinair 85hp Distinctive θα διατίθεται στην τιμή των 16.800€.