Κινητήριος δύναμη για την κινεζική Cosco φαίνεται πως είναι το μεγάλο λιμάνι, με το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε., θυγατρική εταιρεία της Cosco Pacific, που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Νέο Ικόνιο, να παρουσιάζει αύξηση εσόδων, για το πρώτο εξάμηνο του 2012, κατά 46,1%.
Ειδικότερα, η ΣΕΠ Α.Ε. στο εξάμηνο του 2012, παρουσίασε έσοδα ύψους 69,5 εκατ. δολαρίων, από 47,5 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα της ΣΕΠ αντιπροσωπεύουν το 35% των εσόδων του ομίλου από τη διαχείριση Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων, που έφτασε στα 197,8 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς μαζί με λιμάνι στο Guangzhou, στην Κίνα, το οποίο κατέγραψε έσοδα 59,3 εκατ. δολάρια αντιπροσωπεύουν το 65% των εσόδων του ομίλου από τους Σ.ΕΜΠΟ.
Επίσης, η ΣΕΠ αύξησε κατακόρυφα και την κερδοφορία της, αφού έκλεισε το εξάμηνο του 2012 στα 11,8 εκατ. δολ., από 1,7 εκατ. δολάρια πέρυσι. Σημειώνεται ότι η κερδοφορία του ομίλου από τη διαχείριση terminal διαμορφώθηκε στα 97,8 εκατ. δολάρια, από 96,6 εκατ. δολάρια πέρυσι.
Κατακόρυφη άνοδο παρουσίασε και η διακίνηση containers από το λιμάνι του Πειραιά που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, αφού πέρασαν από τις εγκαταστάσεις της 1,05 εκατ. teu, αυξημένα κατά 117,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, οπότε είχε διακινήσει 484.280 teu. Η εταιρεία βρίσκεται μέσα στους στόχους που έχει θέσει, να κλείσει το 2012, διακινώντας περίπου 2 εκατ. teu.
Τα έσοδα του ομίλου Cosco Pac ανήλθαν, στο πρώτο εξάμηνο του 2012, σε 367,35 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 31,8% σε σχέση με πέρυσι, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 278,66 εκατ. δολάρια.
Τα κέρδη του ομίλου, που αποτελεί το «άρμα» της Cosco Group στη διαχείριση Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων και στο leasing containers, διαμορφώθηκαν στα 178,9 εκατ. δολάρια από 237 εκατ. δολάρια πέρυσι, καταγράφοντας πτώση κατά 24,5%. Το κόστος πωληθέντων, για το εξάμηνο του 2012, έφτασε τα 201,8 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 26,7% σε σχέση με πέρυσι, όταν είχαν ανέλθει σε 159,3 εκατ. δολάρια.
Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση containers στα λιμάνια, ο όμιλος σημείωσε αύξηση κατά 10,8% σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα, διακινήθηκαν 26,87 εκατ. teu φέτος από 24,2 εκατ. teu το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Η αύξηση που καταγράφηκε στο λιμάνι του Πειραιά (117,5%) ήταν η μεγαλύτερη του ομίλου, αφού ήταν της Cosco PSA που κατέγραψε αύξηση κατά 28,8%.
Πάντως, τη μεγαλύτερη διακίνησης containerships έχει το λιμάνι του Qingdao, από το οποίο διακινήθηκαν 7,07 εκατ. teu στο εξάμηνο του 2012, έναντι 6,2 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα διαθέσιμα κεφάλαια του ομίλου διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο του 2012 στα 207,8 εκατ. δολάρια, έναντι 155,1 εκατ. δολαρίων πέρυσι. Επίσης, στο εξάμηνο του 2012, ο όμιλος έλαβε πιστώσεις από τραπεζικά ιδρύματα, ύψους 492,7 εκατ. δολαρίων, ενώ προχώρησε στην αποπληρωμή δανεισμού, αξίας 368,6 εκατ. δολαρίων.