Η απόκτηση νεώτερης ηλικίας πλοίων, κυρίως containerships, βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Goldenport.
Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, ναυτιλιακή εταιρεία του Γιάννη Δράγνη, αποφάσισε να μη διανείμαι μέρισμα για το πρώτο εξάμηνο του 2012 με στόχο την αύξηση της ρευστότητάς της.
Η εταιρεία, ανακοίνωσε, για το πρώτο εξάμηνο του 2012, μειωμένα έσοδα και ζημιές, ως αποτέλεσμα της κατάστασης που επικρατεί στη ναυτιλιακή αγορά.
Τα έσοδα της εταιρείας, που δραστηριοποιείται τόσο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσο και του ξηρού χύδην φορτίου, μειώθηκαν κατά 17,6% και ανήλθαν στα 42,9 εκατ. δολ., έναντι 52,1 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ οι ζημιές που «έγραψε» έφθασαν τα 51,3 εκατ. δολ., έναντι κερδών 3,3 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2011. Το μεγαλύτερο μέρος, όμως, των ζημιών είναι λογιστικό, λόγω της μείωσης της αξίας των πλοίων στα βιβλία.
Οι πραγματικές ζημιές της εταιρείας ανέρχονται σε μόλις 3,7 εκατ. δολ. Πάντως, παρά τη μείωση της αξίας των πλοίων, ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας αποτελεί μόλις το 51% της αξίας της.
Ο κ. Δράγνης χαρακτήρισε το πρώτο εξάμηνο του 2012 ως ένα από τα πλέον κρίσιμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Υπογράμμισε ότι, παρά την υπερπροσφορά πλοίων και τη μείωση της ζήτησης που ταλαιπωρεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η εταιρεία συντηρεί υψηλά ποσοστά απασχόλησης του στόλου της.
Επίσης, όπως σημείωσε, η εταιρεία αξιοποίησε τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν στην αγορά για την ανανέωση του στόλου της. Ετσι, αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές σκραπ, απέσυρε τρία πλοία, πουλώντας τα αντί 18,6 εκατ. δολ. συνολικά, ενώ απέκτησε ένα νεώτερο, το «Conti Seattle», 2.100 TEU, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1997. Το πλοίο αποκτήθηκε από γερμανική εταιρεία αντί 5,2 εκατ. δολ. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της, η εταιρεία δεν θα διανείμει μέρισμα για το πρώτο εξάμηνο του 2012, προκειμένου να αυξήσει τη ρευστότητά της και να κινηθεί γρήγορα στην απόκτηση νέων πλοίων.
«Η μεγιστοποίηση των ταμιακών ροών μάς επιτρέπει να κινηθούμε ταχύτατα στην αγορά, χρηματοδοτώντας τις αγορές μας από ίδια κεφάλαια. Στη συνέχεια, μπορούμε να αναζητήσουμε τραπεζική χρηματοδότηση, όταν συγκεντρώσουμε έναν κρίσιμο αριθμό πλοίων», εξηγεί ο κ. Δράγνης.
Ο στόλος
Μετά τις πρόσφατες αγοραπωλησίες, ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 24 πλοία, εκ των οποίων 12 είναι containerships και 12 dry bulk carriers.