Δυναμική τους η ρευστότητα
Ευνοημένες, στην κούρσα κόντρα στην κρίση, δείχνουν οι μικρές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες πορεύονται με τη δυναμική της ρευστότητας που διαθέτουν καθώς δεν προχώρησαν σε αγορά ή κατασκευή πλοίων στην περίοδο των υψηλών τιμών.
Με τις αξίες των πλοίων σε συνεχή πτώση και παρά το γεγονός ότι η τραπεζική χρηματοδότηση είναι μικρή (40% – 50%) και ακριβή, οικογενειακές εταιρείες του Πειραιά αλλά και της Θεσσαλονίκης, βρίσκουν τον δρόμο ακόμα και προς τα ναυπηγεία.
Δύο από τις χαρακτηριστικότερες τέτοιες περιπτώσεις είναι η εταιρεία Κατσίκης – Σιγάλας που διατηρεί τα γραφεία της στην Ακτή Μιαούλη και η DST Shipping των Δημήτρη και Σταύρου Τσολάκη, η οποία έχει έδρα της στη Θεσσαλονίκη.
Η Κατσίκης – Σιγάλας απέκτησε από resale δύο πλοία τύπου panamax που αναγκάστηκε να πουλήσει κινεζικό ναυπηγείο, στο οποίο είχαν εγκαταλειφθεί από τον προηγούμενο πλοιοκτήτη τους.