Κέρδη περίπου 100.000 ευρώ έχει να παρουσιάσει η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως δείχνουν τα οικονομικά της στοιχεία μέχρι τον περασμένο Ιούλιο.
Η αύξηση της εµπορευµατικής κίνησης στο δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη έχει οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων της εταιρείας η οποία πλέον προγραµµατίζει νέες κινήσεις, ώστε στο τέλος του χρόνου να συνεχίσει να έχει θετικό αποτέλεσµα.
Σύµφωνα µε τη διοίκηση της εταιρείας η ανταπόκριση της ειδικής έκπτωσης που γίνεται στο εισιτήριο της γραµµής Αθήνας – Θεσσαλονίκης που αν ο επιβάτης το κλείσει έγκαιρα µέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κόστος του είναι µόλις 9,19 ευρω είναι ιδιαίτερα θετική. Αν και παρουσιάζεται µείωση επιβατών σε σχέση µε το 2011 που πρωτοεµφανίστηκε το µέτρο, ωστόσο, πλέον το 40% των κρατήσεων γίνεται ηλεκτρονικά!
Την ίδια στιγµή θετική χαρακτήρισαν την πορεία της εταιρείας και οι Ορκωτοί Ελεγκτές που ανέλαβαν να πραγµατοποιήσουν οικονοµικό έλεγχο για λογαριασµό του ελληνικού δηµοσίου και της Τρόικα.
Σύµφωνα µε πληροφορίες από τον έλεγχο που πραγµατοποιήθηκε τον Ιούλιο προέκυψε ότι η εταιρεία συνεχίζει να έχει θετικό αποτέλεσµα ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκαν στο σύνολό τους οι µετατάξεις των εργαζοµένων που προβλεπόταν από το πρόγραµµα αναδιάρθρωσης του Οµίλου.
Το τµήµα µε τη µεγαλύτερη ζήτηση είναι µεταξύ Νεραντζιώτισσας και Αεροδροµίου, ενώ η κίνηση παρατηρείται ιδιαίτερα ενισχυµένη και έως τον σταθµό στο Κορωπί (προηγούµενος σταθµός πριν από το Αεροδρόµιο).
Οικονοµικά στοιχεία
Σύµφωνα µε τα στοιχεία που αφορούν το διάστηµα Ιανουαρίου – Ιουλίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε έσοδα 82,8 εκατ. ευρώ, αυξηµένα κατά 5,77 εκατ. σε σχέση µε την προηγούµενη χρονιά, ενώ για πρώτη φορά καταγράφει και µικρή κερδοφορία, προ φόρων, 96 χιλ. ευρώ. Οι επιβατικές µεταφορές στο επτάµηνο εµφανίζουν ζηµίες 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ κέρδη 2,6 εκατ. εµφανίζουν οι εµπορευµατικές µεταφορές. Η βελτίωση των οικονοµικών µεγεθών είναι το αποτέλεσµα µείωσης του κόστους µισθοδοσίας, των δαπανών συντήρησης και των δαπανών για ηλεκτρικό ρεύµα.
Οι εµπορευµατικές µεταφορές
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει συνολικό τζίρο εµπορευµατικών µεταφορών πλέον των 24 εκατ. ευρώ ετησίως, µε κέρδη της τάξης του 15% σε αυτές τις µεταφορές και µονοπωλιακή θέση στην ελληνική επικράτεια.
Η θετική πορεία στην εµπορευµατική κίνηση οδηγεί τη διοίκηση της εταιρείας σε αποφάσεις που αναµένεται να αυξήσουν περαιτέρω την κίνηση εµπορευµάτων. Στο πλαίσιο αυτό αναµένεται να δροµολογηθεί τουλάχιστον για τη γραµµή Αθήνα – Θεσσαλονίκη τακτικό δροµολόγιο εµπορευµατικού τρένου.
Η κίνηση αυτή αναµένεται να αυξήσει τα έσοδα από εµπορευµατικές µεταφορές και να δώσει επιπλέον κέρδη στην ΤΡΑΙΝΟΙΣΕ.
Σύστηµα παρακολούθησης
Ηλεκτρονικό σύστηµα παρακολούθησης των µεταφορών και εµπορευµάτων θα τοποθετήσει σε όλο το δίκτυό της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ µέχρι τον Φεβρουάριο του 2013. Από την εφαρµογή τέτοιων συστηµάτων παρακολούθησης στα εµπορεύµατα, αναµένεται να µειωθεί κατά 20% το λειτουργικό κόστος των διανοµών.
Συγκεκριµένα, πρόκειται να τοποθετηθούν σένσορες RFID κατά µήκος του δικτύου της, σε συγκεκριµένα σηµεία, όπως οι σταθµοί, όπου µε ακτίνες θα είναι δυνατή η καταγραφή των φορτίων που διέρχονται από αυτούς, µέσω των εµπορευµατικών βαγονιών (είδος φορτίου, ποσότητα, χρόνος άφιξης κ.ά.). Με αυτό τον τρόπο θα δίνεται η δυνατότητα στις µεταφορικές εταιρείες να γνωρίζουν ανά πάσα στιγµή όλες τις πληροφορίες για τα εµπορεύµατά τους.
Σηµειώνεται ότι η εφαρµογή τέτοιων συστηµάτων διασύνδεσης υπεραστικών και αστικών µεταφορών προβλέπεται και σε οδηγία της Ε.Ε. που επιδιώκει τη µείωση της συµφόρησης στις οδικές αρτηρίες, των καυσίµων και την συµβατότητα µε τους περιβαλλοντικούς στόχους της Λευκής Βίβλου 2011 -ενεργειακά αποδοτικό σύστηµα µεταφορών.
Προαστιακός
Ελαφρώς ενισχυµένη εµφανίζεται η επιβατική κίνηση του Προαστιακού Σιδηροδρόµου της Αθήνας το 2012, η οποία όµως, σύµφωνα µε στελέχη της εταιρείας, θα ήταν ακόµη υψηλότερη εάν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα στο δίκτυο του ΟΣΕ. Το 2011 κατά µέσο όρο µετακινούνταν 750.000 επιβάτες τον µήνα µε τους συρµούς του προαστιακού.
Αναλυτικά, τον περσινό Ιανουάριο επιβιβάστηκαν 773.000 επιβάτες, τον Μάρτιο 800.000 επιβάτες µε την κίνηση να περιορίζεται τους θερινούς µήνες, διαµορφώνοντας τη µέση επιβατική κίνηση στους 750.000 επιβάτες µηνιαίως.
Τον Ιανουάριο του 2012 η κίνηση διαµορφώθηκε στους 894.000 επιβάτες, τον Μάρτιο στους 860.000 επιβάτες, ενώ σήµερα υπολογίζεται ότι χρήση του προαστιακού κάνουν περίπου 850.000 άτοµα τον µήνα, σηµειώνοντας αύξηση 12%.
Επιβατικές µεταφορές: Στροφή στα τρένα
Η πολιτική των προσφορών που δροµολογήθηκε τον περσινό Ιούλιο οδήγησε σε µεγάλη στροφή προς τα τρένα, µε αποτέλεσµα ο Ιούλιος και ο Αύγουστος του 2011 να βρίσκει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ µε 120.000 επιβάτες στο εν λόγω δροµολόγιο. Το φετινό Καλοκαίρι καταγράφεται κάµψη στην κίνηση, η οποία δεν ξεπερνά τους 105.000 – 110.000 επιβάτες τον µήνα.
Σύµφωνα µε στελέχη της εταιρείας θα έπρεπε το φετινό Καλοκαίρι η κίνηση να καταγράφει αύξηση σε σχέση µε πέρσι, ωστόσο, µια σειρά παραγόντων περιορίζουν την κίνηση. Τα προβλήµατα στο δίκτυο που οδηγούν σε βραδυπορίες των συρµών και καθυστερήσεις λόγω ελλιπούς συντήρησης και γενικότερα ο περιορισµός των µετακινήσεων λόγω οικονοµικής συγκυρίας έχουν οδηγήσει στη µικρή µείωση της κίνησης όπως τονίζουν τα ίδια στελέχη.
Η γενικότερη όµως αλλαγή της πολιτικής της εταιρείας που επιχειρεί να δηµιουργήσει µια σχέση εµπιστοσύνης µε τον επιβάτη, εκτιµάται ότι θα επιφέρει κάποια στιγµή τα επιθυµητά αποτελέσµατα. Σε περίπτωση που ένα τρένο έχει καθυστέρηση µεγαλύτερη της µισής ώρας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέχει στον ταξιδιώτη έκπτωση 25% στην αγορά του επόµενου εισιτηρίου. Η ανάπτυξη των υπηρεσιών κράτησης µέσω διαδικτύου έχει στρέψει το νεανικό κοινό στο τρένο.
Σήµερα το 40% των κρατήσεων εισιτηρίων γίνεται µέσω διαδικτύου, γεγονός το οποίο περιορίζει σηµαντικά το λειτουργικό κόστος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευκολύνοντας παράλληλα τους επιβάτες.