Από τους εποπτευόμενους οργανισμούς και επιχειρήσεις αστικών συγκοινωνιών ξεκίνησε το πρώτο κύμα αλλαγών στις διοικήσεις των ΔΕΚΟ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών.
θες ανακοινώθηκαν οι νέοι πρόεδροι – διευθύνοντες σύμβουλοι του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Ωστόσο το αργότερο εντός του Δεκεμβρίου θα πρέπει να αναμένονται αλλαγές και στους υπόλοιπους εποπτευόμενους φορείς Μεταφορών και Επικοινωνιών και συγκεκριμένα στα ΕΛΤΑ αλλά και «στο περίγραμμα» του Ομίλου ΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.
Πιθανή θεωρείται η παραμονή στο διοικητικό σχήμα ορισμένων στελεχών του Ομίλου ΟΣΕ, καθώς, όπως είχε πει και στο παρελθόν ο κ. Χατζηδάκης, στόχος του υπουργείου δεν είναι να αλλάξουν όλοι, αλλά να παραμείνουν οι πλέον αποτελεσματικοί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, στη θέση του Δημήτρη Δημητρίου, αναλαμβάνει ο πολιτικός μηχανικός Αλέξανδρος Δελούκας, ο οποίος έχει εργαστεί από το 1994 και μετά σε διάφορες θέσεις στην εταιρεία Αττικό Μετρό.
Λεωφορεία – τρόλεϊ
Στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), στην οποία υπάγονται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει, στη θέση του Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου, ο Ιωάννης Οικονόμου, πρώην γενικός γραμματέας Καταναλωτή.
Τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), η οποία ελέγχει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, αναλαμβάνει -στη θέση του Κωνσταντίνου Βασιλειάδη- ο μηχανολόγος μηχανικός Νικόλαος Παπαθανάσης. Ο κ. Παπαθανάσης έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος των ΗΣΑΠ από το 2005-2009, ενώ μεταξύ 1991 και 1993 κατείχε τη θέση του αναπληρωτή γενικού διευθυντή στην Ολυμπιακή Αεροπλοΐα, ενώ από το 2008 έως το 2010 ήταν πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικών Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών Δημοσίου Ενδιαφέροντος.
Σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνιακές εταιρείες, οι προτεραιότητες είναι η συνέχιση της εξυγίανσης, η εφαρμογή των ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν με το Μεσοπρόθεσμο, η πρόοδος στις λειτουργικές συγχωνεύσεις αλλά και η ανακατανομή του προσωπικού, ώστε να ενισχυθούν οι κλάδοι των εκδοτηρίων και ελέγχων εισιτηρίων με στόχο να αποφευχθούν οι αυξήσεις στα κόμιστρα. Παράλληλα θα υπάρξει και αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου που εκτελούν τα λεωφορεία.
Αντίστοιχες είναι οι προτεραιότητες και για τον σιδηρόδρομο ως προς την εξυγίανση των οικονομικών του, βάσει των οποίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να έχει θετικό πρόσημο στο τέλος της χρονιάς, ενώ ως προς τα ΕΛΤΑ προτεραιότητα είναι η ιδιωτικοποίησή τους.